SOTSIAALMINISTEERIUMI plaanitav toidumaksude kehtestamine on valitsuse mugavusmaks, et näidata, nagu oleks probleemiga tegeldud, ja Maailma Terviseorganisatsiooni silmis Eestile plusspunkte teenida. Kui toidu maksustamine oleks nii efektiivne meede ülekaalulisuse vähendamiseks, nagu üritatakse näidata, oleks see kasutusel juba enamikus riikides. Paraku on need vähesedki, kes on maksustamist rakendanud, sellest loobunud või sellest loobumas.
Tellijale
Miks toidumaksud ei tööta
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
On oluline mõista, et Euroopa Liidu õigust silmas pidades ei saa magusamaksu kehtestada ainult pontšikutele, kommidele ja limonaadidele ehk valitud toiduainetele. Maksustada saab toiduaine koostisosa ehk suhkrut. Et seda sisaldab mõningal määral väga suur hulk toiduaineid, muutuks aga kallimaks märkimisväärne osa meie igapäevasest toidulauast. Olukorras, kus meil elab iga viies laps vaesusriski piiril, on toidu üleüldise hinnataseme tõus lubamatu.