Mitu tuhat kuupmeetrit lund sõitis linnast välja

Marko Suurmägi
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viljandi linnavalitsus palub teede äärde autosid mitte parkida, sest seal jäävad need lumekoristusel ette.
Viljandi linnavalitsus palub teede äärde autosid mitte parkida, sest seal jäävad need lumekoristusel ette. Foto: Elmo Riig

Kolme ööga on Viljandist välja veetud 3000 kuupmeetrit lund, kuid lähematel öödel tuleb veel teist sama palju minema viia, et järgmisteks sadudeks valmis olla.

«Tegelikult on ju praegu alles sügis,» ohkas lepingu alusel Viljandi tänavaid hooldava Veolia Keskkonnateenuste Lääne regiooni juht Jaan Viljas, mõeldes sellele, et täna lubatakse uut sadu.

Viljase jutu järgi on alates reede hilisõhtust Viljandist autodega välja veetud 3000 kuupmeetrit lund. Teist sama palju on lükatud linna haljasaladele ning veel 3000 kuupmeetrit ootab äraviimist.

Viljandi abilinnapea Rein Triisa nimetas esmaspäeva hommikul Viljandi tänavate seisukorda rahuldavaks. «Neid kohti, kust on vaja lund ära vedada, on veel palju,» nentis ta.

Kõik linnatänavad on Triisa hinnangul läbitavad, ehkki osa neist on muutunud väga kitsaks.

Veolia Keskkonnateenustel on linnaga sõlmitud leping, milles on fikseeritud aastas makstav rahasumma, kuid tööde maht sõltub ilmaoludest. Sel aastal on heakorrafirma pidanud tegema palju sellist, mida lumevaestel aastatel teha ei tuleks. Näiteks 1000 kuupmeetri lume linnast välja vedamine maksab Paides tehtud arvutuste kohaselt 35 000 — 40 000 krooni. Linnale pole see töö lisakulutusi kaasa toonud.

Aktsiaselts Sakala Teed on Lääne regionaalse maanteeameti ehitusosakonna peaspetsialisti Allan Alliku hinnangul saanud riigile kuuluvate maan­teede hooldamisega hästi hakkama.

«Reedel oli suuri raskusi,» tunnistas ta, viidates liinibussidele, mis pidid halbade teeolude tõttu mõnesse peatusesse sõitmisest loobuma. Samas nentis Allik, et mõnikord polnud selle põhjus teeolud, vaid infopuudus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles