Viimasel ajal on tarbijakaitseamet saanud aina rohkem kaebusi ja pöördumisi mobiilse interneti ning sellega kaasnevate arvete kohta.
Mobiilse interneti ohud
Halvad üllatused
Tarbija, kes on valinud paljude lisafunktsioonidega mobiiltelefoni, peab teadma, milliseid halbu üllatusi see võib asjatundmatu kasutamise korral pakkuda. Tarbijakaitseameti pressiteates manitsetakse eriti ettevaatlik olema teenustega, millega kaasnevad rahalised kohustused.
Amet soovitab telefonipaketti valides võrrelda peale kõne- ning tekstsõnumihinna ka mitmesuguseid internetipakette.
Kindla kuutasuga paketi puhul pole karta, et telefoniarve üllataks netikasutuse eest nõutava rekordsummaga, kuid mahupõhise ühenduse kasutajail tuleb tarbijakaitseameti õpetust mööda kindlasti arvestada kasutusaja ning mahu ja hinna suhet.
Vajalik eeltöö
Enne telefoni ostmist on soovitav teha põhjalik kodutöö: võrrelda tooteid ja nende funktsioone ning uurida võimaluse korral ka teiste kasutajate kogemusi. Samuti tuleks esitada teenindajale küsimusi aparaadi seadete ja nende muutmise kohta — iseäranis nii põletaval teemal kui automaatne internetiühendus.
Telefoni iseeneslik internetiühendus on omane eelkõige nutitelefonidele.
Tootega peab kindlasti kaasas olema kasutusjuhend, mille juhtnööride järgi saab tarbija muuta automaatse internetti minemise võimatuks. Seda saab lasta teha ka telefoniteeninduses, kuid paraku küsitakse selle eest mõnes kohas tasu.
Seadistus korda
Vältimaks hilisemaid ebameeldivusi, tuleks kõigil telefonikasutajatel veenduda, et nende sidevahendi seadistus ei võimalda automaatset internetti minekut, millega kaasnevad suured arved.
Kes ise seadistust muuta ei oska, pöördugu nõu ja abi saamiseks telefonioperaatori poole.