Talu sattus levilõksu

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aime Jänesel on kodus kaks mobiiltelefoni, üks ühes ja teine teises võrgus.
Aime Jänesel on kodus kaks mobiiltelefoni, üks ühes ja teine teises võrgus. Foto: Elmo Riig / Sakala

Halliste vallas Vabamatsi külas elav Aime Jänes kaalub EMT mobiiliteenustest loobumist, sest tema sõnul kevadel ootamatult halvenenud levi pole seniajani paranenud.

Jänes ütles, et on probleemist EMT esindusele teada andnud neli korda. «Mind kuulati ära ja pandi andmed kirja, lubati ka tagasi helistada, aga seda ei tehtud ja midagi ei juhtunud,» lausus ta.

Jänes märkis, et kui ajaleht oli asja vastu huvi ilmutanud, helistas talle üks mees, ilmselt tehnikaspetsialist, ja lubas levi mõõtma tulla.

«Võib-olla ta käiski siin kandis, aga igatahes mitte minu juures,» rääkis abiotsija. «Hiljem helistati kliendiinfost ja öeldi, et kahjuks asub minu maja kahe masti vahel ning midagi ette võtta ei saa. Seda, miks levi just kevadel kehvaks läks, pole mulle keegi põhjendanud.»

Varem oli kõik hästi

Aime Jänes meenutas, et ta on EMT klient olnud vähemalt pool tosinat aastat ja tänavu kevadeni sai ta oma kodus hästi kõnelda. Silikaattellistest majal on ees küll pakettaknad, mis levi piirimail võivad sidet häirida, aga need aknad olid pandud juba varem.

Jänes on proovinud EMT SIM-kaarti kasutada paaris aparaadis, kuid sellest midagi eriti ei muutunud. Nii ongi tal novembri algusest teise mobiiltelefoni sees Elisa SIM-kaart.

«Elisa levi on siin väga hea,» kinnitas helistaja. «Ka Tele2 levi üle ei saa nuriseda, kuigi see on pisut kehvem. EMT-ga on kahjuks halvad lood.»

Jänes selgitas, et mõnikord satub EMT võrgu telefon leviauku, nii et pole üldse võimalik helistada või kõnesid vastu võtta. Teinekord kõne lihtsalt katkeb. Sageli on jutt hakitud, kusjuures üks pool kuuleb enamasti hästi, teine aga mitte.

Proov kinnitas väiteid

Aime Jänes kasutab EMT võrgus Samsungi ja Elisa võrgus LG telefoni. «Sakala» toimetuse ajakirjanik ja fotograaf proovisid oma Sony Ericssoni telefonidega, kuidas nood selles talus EMT levi püüda suudavad.

Fotograafi telefon oli enamasti levist väljas, ajakirjaniku telefonil kõikusid levipulgad minimaalse 1 ja maksimaalse 5 vahel, kuid päris levita aparaat ei jäänud. Siiski katkes esimene proovikõne 1 minuti 24 sekundi pärast. Telefonikõne teist, Viljandis asuvat poolt oli hästi kuulda, aga too kurtis, et tema kuuleb vahepeal hakitud juttu.

Teise kõne lõpetasime viie minuti pärast ise. Ruumist ruumi liikudes kostis ajakirjanikule kõne taas hästi, aga Viljandis kuuldi ikka aeg-ajalt katkendlikku ja sumbuvat kõnet. Õues hakkis kõne vaid korra.

Aime Jänes tõdes, et kui olukord ei parane, tuleb tal EMT teenustest loobuda. «Numbrist on kahju ilma jääda. Kasutan Simpeli kõnekaar­ti ja sellist numbrit teise võrku üle tuua ei saa, enne peaksin EMT lepinguliseks kliendiks hakkama,» selgitas ta.

SELGITUS

Kaja Sepp,
EMT avalike suhete juht

Aime Jänese maja asub kahe tugijaama vahel. Nõnda juhtub, et kõne pendeldab kahe jaama vahel ja see annabki tunda kvaliteedis. Kahjuks lähiajal piirkonda uut tugijaama plaanitud ei ole.

EMT ei ole levi kõnealuses piirkonnas ümber seadistanud ja see peaks seal olema niisugune, nagu on kogu aeg olnud. Oleme sealset levi mõõtnud ja kontrollinud. Ma ei oska öelda, miks kevadel olukord halvenes, nagu ta väidab.

Selliseid kohti on Eestis teisigi, kus ühe operaatori levi on teise omast märksa parem või kehvem: firmade võrguplaneeringud on erinevad. Samas sõltub palju telefonist: mõni neist saab kehvemas levis paremini hakkama kui teine.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles