Politsei: mõnele kirjale võiks vastamata jätta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Sakala
Copy
Artikli foto
Foto: Politsei

Inimesed on viimastel nädalatel politseile teada andnud petukirjadest, mis on jõudnud nende postkastidesse.
 


Tegemist pole küll uue nähtusega, kuid politsei tuleb meelde, et kahtlastele kirjadele vastates tuleb olla ettevaatlik.

Inimestele tuleb eelkõige soovitada kainet mõistust ja reaalsustaju. Kahjuks on see nii, et kõik ahvatlevad pakkumised ja abipalved ei pruugi suure tõenäosusega olla tõesed, on kirjas politsei- ja piirivalveameti edastatud pressiteates.

Liikvel on palju kirju selliste sündmuste kohta, kus abivajajad asuvad kas Aafrikas, Lõuna-Ameerikas või muus kauges paigas ning ootavad väidetavate raskuste tõttu annetusi. Veel on levinud skeem, kus väidetavalt on kirjasaaja võitnud loteriiga ning peab mitmesuguste kulude katteks raha kellelegi kontole kandma, et võitu kätte saada. Inimesed jätavad siinkohal tähelepanemata aga tõsiasja, et nad ei ole sellest võidu toonud loteriist osa võtnudki.

Endiselt levivad posti teel pakkumised oma firma kontaktandmete avaldamise kohta äriinfo andmebaasis. Lisatud on ka teenusepakkuja leping, millesse on ühe lausega märgitud, et tellimus kinnitatakse, kui ühe nädala jooksul pole saabunud keelduvat vastust. Sellised on vaid mõned näited.

Lääne prefektuuri kriminaalbüroo organiseeritud ja raskete kuritegude talituse juht Margus Sass sõnab, et inimestel ei tasu end eksitada lasta, kui niisugused kirjad on adresseeritud isiklikult neile. Ta soovitab e-kirjaga tulnud võõrkeelseid või vigases eesti keeles pakkumisi eirata ja need kustutada. Tähelepanelikum tuleb olla samasuguste paberil saadetud pakkumistega.

Sassi sõnul võiks paberil teated kindlasti hoolega läbi lugeda ning kui inimene ei ole mingit sellist teenust soovinud ja talle jääb lepingu sisu arusaamatuks, võtta kindlasti teenusepakkujaga ühendust, et vältida hilisemaid pretensioone.
 

Märksõnad

Tagasi üles