Äride omanikud soovivad Viljandi kesklinnas tasulise parkimise taastamist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Keskpäeva paiku on Tartu tänaval tihti võimatu vaba parkimiskohta leida.
Keskpäeva paiku on Tartu tänaval tihti võimatu vaba parkimiskohta leida. Foto: Elmo Riig

Paar aastat tagasi otsustati Viljandi kesklinnas tasuline parkimine kaotada, kuid nüüd kogusid Tartu tänava äride omanikud allkirju, et see taas sisse seada. 

Allkirjadega kiri anti linnavalitsusele paar nädalat tagasi. Ettevõtmise algataja, Maksifoto juhataja Mati Roosalu ütles, et praegu on keskpäeviti tänav tihti täis pargitud ja autoga sõitvad kliendid ei jõua poodi. 

«Nii mõnigi külastaja on öelnud, et tahtsin juba eile tulla, aga parkimiskohti ei olnud,» rääkis Roosalu. 

Töötajad pargivad täis

Maksifoto juhataja meelest parandaks tasulise parkimise ennistamine ligipääsu tunduvalt. 

«Esimene tund aega võiks olla tasuta parkimist, edasi tasuline – nii on kesklinna tsoonis paljudes linnades,» märkis ta. 

Mati Roosalu sõnutsi ei peaks olema eesmärk kohe trahvikviitungeid välja kirjutada, vaid inimestele olukorda teadvustada. «Põhihäda on selles, et tänaval pargivad hommikust õhtuni sealsete äride töötajad. Tihti vähendavad nad nii toimides oma tööandja ja kaudselt iseenda tulusid. Kaubamaja hoovi parkimisplats, kus on ruumi laialt, ei ole ju tegelikult üldse kaugel,» kõneles ta. 

Roosalu märkis, et tema abikaasa on püüdnud mõne firma töötajate seas selgitustööd teha, aga on seepeale rängalt sõimata saanud. «Loomulikult on ärisid, kuhu asju on vaja tihti tuua või sealt viia, ja nende puhul on Tartu tänaval alaline parkimine arusaadav,» lisas ta.  

Linn otsib lahendusi

Aselinnapea Kalvi Märtin ütles, et mõistab äriomanike muret, aga linnavalitsus praegu parkimiskorraldust muutma ei rutta. 

«Tasulise parkimise kaotasime paar aastat tagasi just äriomanike palvel. Tol ajal oli harva istungit, kus ei olnud vaiet mujalt Viljandisse saabunud inimeselt, kes oli kesklinnas parkimise eest trahvi saanud. See ei mõjunud meie mainele hästi,» märkis ta. 

Märtin meenutas, et selle teemaga on tegelnud mitu linnavalitsust. «Toona üks linnavalitsuse liige ütles, et ma võin kihla vedada: varsti on samad ettevõtjad tagasi ja nõuavad tasulise parkimise taastamist. Nüüd nii ongi,» rääkis ta. 

Kalvi Märtin kinnitas, et linnavalitsus mõtleb siiski olukorra lahendamisele. «Taotleme Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse piirkondade konkurentsi tugevdamise meetmest raha kesklinna tänavate kordategemiseks. Võimalik, et selle käigus tulevad üldlahendused, mis Tartu tänaval olukorda parandavad.»

Abilinnapea hinnangul tuleb kõne alla mitu varianti, näiteks jätta tänav avatuks vaid jalakäijatele või suunata liiklus hoopis teisele poole, et pääseks otse järve äärde. «Usun, et suve alguseks on meil selles suhtes selgemad visioonid. Loodetavasti saavad ettevõtted töötajatele seni selgitada, et auto tööle tulles kaugemale, kaubamaja taha või turuplatsile pargitaks,» lisas Märtin. 

Antiigiäri omanik Ivar Pai ütles, et tema head lahendust praegusele murele ei näe. «Minu arvates võiks tänava muuta avatuks vaid jalakäijatele ning lubada ainult hommikuti sissesõitu kauba laadimiseks,» sõnas ta. 

Buduaari rõivakaupluse omanik Kaire Pesor ütles, et ehkki enamik tänaval asuvaid ärisid kirjutas tasulist parkimist soovivale pöördumisele alla, ei pruugi selle kehtestamine olukorda palju parandada. «Eelkõige võitleme selle nimel, et siinsete ettevõtete omanikud ja töötajad siin alaliselt ei pargiks. Mina olen parkimiskohtade nappuse tõttu palju kliente kaotanud. Kui nii jätkub, panevad poed siin uksed lukku ja kesklinn sureb päris välja,» kõneles ta. 

Tagasi üles