Teerulliga üle eakate bussisõidu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jaak Allik
Jaak Allik Foto: Marko Saarm / Sakala

VILJANDI LINNAVOLIKOGU viimane istung algas linnakodanik Valli Veigeli esinemisega. Tema kunagisele arvamusele viidates (vaata 21. augusti Sakalast «Parem karta kui kahetseda, et vait sai oldud» – toimetus) oli abilinnapea Janika Kivistik teinud ettepaneku piirata eakate tasuta bussisõitu 14 korrani kuus. Veigel soovis ennast sellest süüst vabastada ning kutsus volikogu üles näitama elementaarset inimlikkust ja lubama tasuta edasi-tagasisõitu vähemasti kahel päeval nädalas, see tähendab 16 korda kuus. Mis aga kõige olulisem: mitte määrama limiiti kalendrikuu kaupa, vaid lubama sõidukordi optimeerida pikema ajavahemiku vältel.

Linnavalitsuse väitel on Viljandi pensionäride keskmine sõitude arv kuus 15–17 korda. Reaalselt tähendab keskmine aga seda, et kui linnas on kolmandik neid pensionäre, kes eri põhjustel bussiga peaaegu üldse ei sõida, siis teine kolmandik teeb seda umbes 30 korda kuus ehk ülepäeva (edasi-tagasi). Need inimesed nüüd löögi alla satuvadki.

Ostes endale sõidukaardi ja laadides sinna «puuduvad» 16 sõidukorda, tuleb nende eest maksta 16 x 0,60 senti = 9,60 eurot. Seega hakkavad need eakad inimesed selle eest, et üle päeva linnas käia, maksma 1 euro ja 10 senti rohkem kui siis, kui tasuta sõiduõigust veel polnudki ja linnavalitsus tasus poole 17-eurose kuukaardi maksumusest. Seega võib öelda, et volikogu asendas neile eakatele viljandlastele, kes tõepoolest bussiga sõidavad, tasuta sõidu õiguse hinnatõusuga.

Märksõnad

Tagasi üles