Jõulud lähenevad. Pakiautomaadid jäävad saadetiste tulva ees jõuetuks

Rannar Raba
, Sakala vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Itella Smartposti teenindajatel Gaili Vahenurmel ja Anne Maalal oli eile Uku keskuses klientidele kättejagamiseks kümmekond kastitäit saadetisi. Samas töötas ka pakiautomaat tavapärasel moel.
Itella Smartposti teenindajatel Gaili Vahenurmel ja Anne Maalal oli eile Uku keskuses klientidele kättejagamiseks kümmekond kastitäit saadetisi. Samas töötas ka pakiautomaat tavapärasel moel. Foto: Rannar Raba

Pakiautomaatide kasutamine on viimastel aastatel sedavõrd populaarseks muutunud, et need kipuvad jõuludele eelnevatel nädalatel väikeseks jääma. Seepärast on postifirmad sunnitud kõige käidavamates kohtades inimesed masinatele appi saatma.

Kolmapäeval seisis Viljandis Uku keskuses Itella Smartposti pakiautomaadi esises kitsas koridoris kümmekond sinist kasti, kust kaks energilist naist aeg-ajalt klientidele saadetisi ulatasid. Sellise hooajalise töö järele tekib vajadus üksnes detsembris, mil rahvas lähenevatele pühadele mõeldes eriti agaralt internetipoodidest kaupa tellib.

Teenindajad Gaili Vahenurm ja Anne Maala rääkisid, et nad pole Itella Smartpostis püsitöötajad, kuid on sama ülesannet täitnud ka kahel eelmisel aastal.

Abilised kogu tööd automaadi eest ära ei tee, sest osa pakke ootab saajat endiselt harjumuspärasel kombel lukustatud kapiukse taga. Ka inimeselt inimesele antavate esemete kättesaamiseks tuleb klientidel esmalt astuda puutetundliku ekraani juurde ning sisestada lühisõnumiga saadud kood. Seepeale trükib seadeldis välja tšeki, mis annab voli teenindaja poole pöörduda.

Palju sebimist

Anne Maala sõnul on juba praegu pakiautomaadi juures üksjagu liikumist ja varasem kogemus ütleb, et mida päev jõuludele lähemale, seda suuremaks sebimiseks seal läheb. Detsembri keskel olevat tööpäevade õhtutel isegi väiksemaid järjekordi oodata. Samas ruttas ta kinnitama, et nemad paarinaisega annavad omalt poolt parima, et kõik pakid jõuaksid adressaatide kätte nii kiiresti kui võimalik ning et keegi ei peaks niigi kiiretel päevadel ootamisele asjata aega kulutama.

Ehkki Itella Smartpostil on linnas veel kaks automaati, arvas Gaili Vahenurm, et tõenäoliselt jääbki Uku keskus tänavu nende põhiliseks töökohaks. «Siia pole ruuminappuse tõttu mahtunud nii palju kappe kui näiteks Männimäe Selverisse, aga näib, et viljandlastele meeldib oma asju kõige enam just siia tellida,» põhjendas ta.

Omniva teeb sama

Eesti riigile kuuluva postifirma Omniva kommunikatsioonispetsialist Erki Varma kinnitas, et neilgi on kombeks oma pakiautomaatide juures inimtööjõudu rakendada.

«Teeme seda vastavalt vajadusele: kui näeme, et kuskil hakkab koht umbe jooksma, saadame kulleri kohapeale seniks, kuni olukord leebub,» täpsustas ta.

Omniva andmetel kasvab igal aastal detsembrikuus Eestis postipakkide saatmine umbes 50 protsendi võrra. Seejuures on aina vähem neid, kes teevad seda traditsioonilise postkontori kaudu ja eelistavad automaatide võrku.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles