Eesti suurim kindlustusselts If Kindlustus kaotab detsembris Viljandi ja Jõgeva esinduse, väites, et inimesed eelistavad üha enam e-bürood ja klienditoe telefoni.
If Kindlustus sulgeb Viljandi esinduse ja koondab töötajaid ka mujal
«Oleme teada andnud, et sulgeme büroo Jõgeval ja Viljandis. Tartus jääb kahe büroo asemel alles üks,» ütles If Kindlustuse müügi- ja teeninduse osakonna juht Aare Uusjärv.
Jõgeva büroo on tema sõnul plaanis sulgeda 8. detsembril ja Viljandi büroo 10. detsembril. «Lõuna-Eestis koondatakse kaks kuni neli inimest. Mitu töötajat liigub Ifi Tartu büroosse.»
Kindlustusselts põhjendab esinduste sulgemist ja töötajate koondamist asjaoluga, et aja jooksul on klientide harjumused muutunud – kui aastaid tagasi oli eelistatuim suhtluskanal kontor, siis nüüd kasutatakse eelkõige e-bürood ja klienditoe telefoni.
Kindlustusseltsi Viljandi esinduse klienditeenindaja Ave Rillo eile hommikul veel ei teadnud, kas ta koondatakse või saab tema uueks töökohaks Tartu. «Inimesed, kes kontoris käivad, vajavad näost näkku suhtlemist. Paljud kliendid pole kontori sulgemisega rahul,» kõneles ta.
Aare Uusjärv nentis, et klientidel lepingutes muudatusi ei tule ja nad saavad edasi kvaliteetset teenindust. «Meie kindlustustelefon toimib. Sealt saavad kliendid kindlustust osta, aga ka vastuseid kindlustusteemalistele küsimustele ja abi kahjujuhtumi korral. Samuti on võimalik pöörduda Tartu ja Võru büroosse.»
Turuosa kaotust If Kindlustus Aare Uusjärve sõnul ei pelga. «Et If kindlustusandjana ära ei kao, ei plaani me kaotada ühtegi klienti,» lausus ta.
Konkurendid võidavad
Osaühingu Trust Independent Insurance Brokers (TIIB) Kindlustusmaakler Viljandis ja Tallinnas tegutsev maakler Andrus Heinsoo avaldas aga arvamust, et need inimesed, kes on harjunud If Kindlustuse kontorites käima, suunduvad edaspidi kas teiste kindlustusseltside Viljandi kontoritesse või otsivad võimalusi osta teenust kindlustusmaakleri kaudu. «Nii konkurendid kindlustusseltsid kui nende partnerid kindlustusmaaklerid saavad jälle mõne kliendi juurde.»
Iseenesest ei pruugi kontori sulgemine Ifi kindlustuslepingute omanikele Heinsoo hinnangul siiski komplikatsioone kaasa tuua, sest lepingute pikendamine käib automaatselt. «Võib-olla läheb keerukamaks teatud muudatuste tegemine, mille puhul inimene tahab isiklikku kontakti ja arutleda võimalike nüansside üle,» märkis ta.
Samuti leidis Heinsoo, et infotelefonile helistamine võib jääda mõne kliendi arvates üldiseks ja kaugeks, sest nad tahavad personaalselt aru pidada.
Vahetu suhtlemine jääb
Ergo kindlustuse müügidirektori Hiljar Kõivu sõnul Viljandi kontori sulgemise plaane neil ei ole.
«Tahame olla klientidele kättesaadavad ning arendame selle nimel võrdselt kontorivõrku, telefoniteenindust ja e-kanalit. Oleme veendunud, et meie kliendid vajavad ka edaspidi näost näkku kindlustusnõustamist. Vahetu suhtlemise vajadus ei kao kindlustusärist mitte kusagile,» rääkis Kõiv.
Tema arvates on klientidele keerulisemate kindlustusküsimuste korral tähtis müügitöötajaga kohtuda ning seetõttu on üle-eestiline kontorivõrk omaette väärtus.
Kõiv nentis, et suurel hulgal klientidel ei ole siiski ühe konkreetse kanali eelistust: kindlustuse kohta uuritakse veebist, seejärel helistatakse lisainfo saamiseks infotelefonile ja kui vaja, tullakse ka kontorisse kohale. Seega pole võimalik täpselt öelda, kui palju kliente käib vaid kontoris ja kui paljud ajavad kindlustusasjad korda veebi vahendusel.
«Ergo kontori töötajate arv peaks jääma samaks, kuid oluline on välja tuua ka asjaolu, et kindlustuse müügitöö on liikuva iseloomuga ja Viljandi kontori töötajad teenindavad ka linna ümbruses elavaid inimesi,» kinnitas Kõiv.