Katkist ja ohtlikku eratänavat ootab tõenäoliselt sulgemine

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kui fotol olev eraomanikule kuuluv liiklusohtlik ja katkine teelõik suletakse, tuleb autojuhtidel hakata ühelt tänavalt teisele sõitma Neste tankla kaudu. Maakatastri andmetel on seejuures tanklast linna poole jääv ühendustee eraomanduses ning sõita tuleks teiselt poolt bensiinijaama.
Kui fotol olev eraomanikule kuuluv liiklusohtlik ja katkine teelõik suletakse, tuleb autojuhtidel hakata ühelt tänavalt teisele sõitma Neste tankla kaudu. Maakatastri andmetel on seejuures tanklast linna poole jääv ühendustee eraomanduses ning sõita tuleks teiselt poolt bensiinijaama. Foto: Marko Saarm / Sakala

Sajad autojuhid sõidavad iga päev Viljandi servas ühelt suurelt tänavalt teisele pääsemiseks mööda katkise asfaldi ja segase liikluskorraldusega teejuppi, mis pole õigupoolest tee, vaid eramaa.

Ehkki selle elava liiklusega koha väga halb seisukord paneb iga päev autojuhte pead vangutama, ei saa linnavalitsus abilinnapea Kalvi Märtini sõnul midagi ette võtta, sest maatükk kuulub osaühingule Raidano. Ainus, mida linn saaks seal teha, on liiklejad ümber suunata ning seda hakkab liikluskomisjon reedel ka arutama.

Viljandi volikogu majanduskomisjonis kerkis teema esile nädal tagasi, kui ettevõtja Peeter Kuusk tuletas meelde, et märtsis juba tõstatatud küsimus on unustusse vajunud. Toona kirjutas Kuusk komisjoni liikmetele, et Leola tänaval on tööd alustanud autopesula ning selle läheduses keset teed seisab elektrikilp, millest autod on kahelt poolt mööda suunatud. «Millal see koomiline olukord lõpeb?» küsis ta. «Tee seisukord on seal täiesti võimatu – sõiduautodele vaevalt läbitav.»

Sõidutee müüdi firmale

Osaühingule Raidano, mille omanik on Viljandi ettevõtja Raivo Riisa, kuulub nimetatud teelõik 2003. aasta lõpust. Samale firmale kuuluvad veel kaks märksa suuremat kinnistut kahel pool teed. Miks sõidutee üldse erafirmale maha müüdi, ei oska 12 aastat hiljem keegi täpselt seletada. Toona linnapeana ametis olnud Malle Vahtra tunnistas vaid, et erastamisel tehti vigu ja talitati mõtlematult.

Tänavu märtsis hakkas Vahtra abilinnapeana teelõigu seisukorra küsimusega tegelema ning saatis osaühingule Raidano kirja, milles palus nimetatud lõik korda teha. Vastust ta sellele ei saanud, sest linnavõim vahetus ja Vahtra lahkus ametist.

Raivo Riisa kinnitas, et on sellise kirja saanud, kuid selles nõutud kulutusi pole ta nõus tegema. Oma sõnul pole tal midagi selle vastu, kui inimesed üle tema maa sõidavad, aga linnarahvale tema teed parandama ei hakka.

Linna heakorraeeskiri määrab küll kindlaks, kuidas peab eraomanik hoolitsema oma krundil haljastuse eest ehk nõuab muruniitmist, kuid asfaltplatsile tekkinud aukude ja kraavide sügavuse kohta seal reegleid ei ole.

«Kui on vaja, siis võin tee ka lukku panna,» teatas Riisa.

Võimalik, et tee paneb lukku hoopis Viljandi liikluskomisjon, kes koguneb reedel olukorda arutama. Kalvi Märtin leidis, et linnal pole mingit õigust minna erateed parandama ning kahe tänava vahel asuvate kinnistute kuuluvust arvestades võiks linn suunata liikluse Neste tanklast linna piiri poole jääva läbisõidu kaudu, sest see on kolmest võimalikust teest ainus, mis kuulub linnale.

Kas sulgeda või korda teha?

Viljandis autosõitu õpetava Jaan Kleemanni arvates on kõnealune teelõik üks linna kehvemaid. Liigelda on seal väga keeruline, sest elektrikapid pole eraldussaarel, vaid nende ümber on lihtsalt mõned betoonplokid. Sõites Tallinna tänavalt Leola tänavale, pole aru saada, kus on ristuva peatee äär, lisaks pole seal liiklusmärki, mis annaks juhile teada, kus on peatee. Järelikult kehtib seal parema käe reegel.

Leola tänaval sõites pole aga aru saada, millal tuleks Tallinna tänavale pääsemiseks paremale keerata. Tee seisukord on Kleemanni hinnangul väga kehv, sest see on täis auke ja kraave.

Sõiduõpetaja hinnangul oleks kaks võimalust: tee kas sulgeda või korda teha.

Eeskätt sooviks ta elektrikappide ümber eraldussaare rajamist ja Leola tänava äärde sõidutee ääre mahamärkimist.

Märksõnad

Tagasi üles