Elektriautode ostmine on peaaegu lõppenud

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sotsiaaltöötajate elektriautod
Sotsiaaltöötajate elektriautod Foto: Toomas Huik

Kui viimased riikliku toetusega soetatud elektriautod omanike kätte jõudsid, kahanes selliste sõidukite ostmine järsult. Tänavu ei müüdud ainsatki elektriautot aprillis, mais, juunis ja augustis.

Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu tegevjuht Sulev Narusk ütles, et elektriautode saatus ehk edaspidine müük sõltub suuresti riigi plaanidest.

«Toetused on lõppenud, müük on pehmelt öeldes kesine, transpordi arengukavas elektriautosid ei puudutata ja riik toetab biogaasi teemat. Seega on Eesti tulevikusuund elektriautode osas teadmata,» rääkis ta. «Mujal Euroopas on müük ootuspäraselt intensiivsem seal, kus seda riiklikult toetatakse. Näiteks Norra on maailma juhtiv elektriautode müüja.»

Nagu Narusk märkis, on ka uute hübriidsõidukite müügitulevik ettearvamatu, sest nende hind on tavakütusega sõsarate omast kallim ning nende ostmine nõuab teatavat rohelist mõttelaadi, mida veel täiel määral ei toida kasutusest tulenev kütusekulu sääst.

«Keskkonnateadlikkus on mõnes mõttes sõltuvuses sissetulekust,» nentis ta. «Reaalne sissetulek surub Eesti ostja valima ikkagi tavakütusega sõidukit. Suurema sissetulekuga ostja saab arvesse võtta ka muid argumente nagu keskkonnasääst ehk säästmine maksab.»

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi haldusalasse kuuluv sihtasutus KredEx lõpetas toetuse taotluste vastuvõtu mullu 7. augustil. Kokku osteti Eestis riikliku toetusega 657 elektri- või hübriidsõidukit.

Maanteeameti andmeil oli tänavu augusti viimasel päeval Eestis arvel 1101 elektriautot. See ei hõlma hübriidsõidukeid, mille ostmine on pärast riikliku toetuse kahanemist paremini vastu pidanud.

Konkurentsitult on 548 eksemplariga esikohal pisike Mitsubishi i-MiEV. Lõviosa neist soetas riik ning jagas linna- ja vallavalitsustele sotsiaaltöö tegemiseks. Teisel kohal on 381 autoga Nissan Leaf. Osa neist sõidab mitmes linnas taksot.

Populaarsuselt kolmas on Tesla Model S ja kohe selle järel Volkswagen Up! vastavalt 41 ja 40 sõidukiga. Nimekirjas viiendal kohal on 20 eksemplariga Mia Mia.

Kokku oli augusti lõpul M1-kategooria nimekirjas koos omavalmistatud sõidukitega 21 elektriauto mudelit. M1-kategooriasse kuuluvad sõidukid, millel lisaks juhiistmele ei ole rohkem kui kaheksa istekohta.

Foto: Allikas: autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liit
Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles