Kohalik esindus väsitas üle kuu autoomanikku

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Robert Väljataga sõiduauto Renault Espace tehti Tallinnas korda ühe päevaga, kuid Viljandis Rael Autokeskuses ei leitud sõidukil rohkem kui kuu aja jooksul viga üleski.
Robert Väljataga sõiduauto Renault Espace tehti Tallinnas korda ühe päevaga, kuid Viljandis Rael Autokeskuses ei leitud sõidukil rohkem kui kuu aja jooksul viga üleski. Foto: Elmo Riig / Sakala

Viljandlasest autoomanik pahandab Rael Autokeskuse peale, kus ligi poolteise kuu jooksul ei suudetud tema sõidukit korda teha. Väsinud esindusega jagelemast, otsis ta abi Tallinnast, kus sõiduvahend sai korda ühe päeva jooksul.

Esimest korda pöördus maht­universaali Renault Espace omanik Robert Väljataga maakonnas Renault’ marki esindavasse Rael Autokeskusesse juuni lõpul. Omaniku sõnul oli tema sõiduk jõu kaotanud. Autokeskusest vastati talle, et elektrik on puhkusel ja tööd ei ole sellepärast võimalik ette võtta.

Nii sai Väljataga auto töökotta viia 3. augustil ning jäi sealt kõnet ootama. Paraku tulutult. «Igasugune tagasiside puudus, kuigi nad lubasid mind protsessiga kursis hoida,» lausus omanik. «Mind pandi mitu korda uuesti järjekorda, sest viga üles ei leitud.»

Viga ei leitud

Rael Autokeskuse juhataja Aivo Aermanni sõnul sattus kõnealuse juhtumi puhul kokku mitu ebasobivat asjaolu. «Et tegemist oli suvekuuga, teavitati klienti kohe, et tehniku puhkuse tõttu ei saa me selle sõidukiga kahe nädala jooksul tegelda.» Juhataja sõnul tehti esmane diagnostika, kuid see elektroonilist viga ei näidanud.

Kui planeeritud remondiaeg kätte jõudis, vahetati sõidukil kütusefilter ja kontrolliti turbotorustikku, aga viga ei leitud ka siis. «Kohe polnud pakkuda ka pikemat tehniku aega, et teemaga edasi tegelda,» lausus Aermann.

Robert Väljataga helistas oma sõnul mitu korda esindusse, et uurida, kuidas autoga lood on. «Sain Raelist vaid ühe telefonikõne,» lausus omanik ning meenutas vestlust, milles talle oli öeldud, et viga pole tuvastatud ning kui ta asjaga rahul ei ole, võiks otsida uue remonditöökoja.

«Seepärast pöördusingi ise Tallinna Renault’ keskusesse. Nende väitel ei võtnud Raeli esindajad ka nendega kontakti,» rääkis nördinud Väljataga.

Raeli juhataja sõnul siiski konsulteeriti järgmise remondiaja saabudes Tallinna kolleegidega ning otsustati sõiduk sinna kontrolli saata.

Auto transpordi treileriga Tallinna Renault´ keskusesse organiseeris Rael. «Seal saadi masin töökorda ühe päeva jooksul,» täpsustas Robert Väljataga.

Võõrkeha torustikus

Tallinnas avastati, et mootori õhu sissevõtu torustikku oli sattunud võõrkeha, mis häiris õhukulumõõturi tööd. Aivo Aermann tõdes, et viga on iseenesest lihtne, aga Raeli praktikas pole seda ette tulnud. Ta ei osanud kommenteerida, kas selline viga on Renault Espace’i sõidukitel levinud.

«Muidugi on meil kahju, et asi venis nii pikaks ja tagantjärele tarkusena oleksime võinud Tallinna tee varem ette võtta,» lausus juhataja.

Aermann lisas, et kõnealuse juhtumi puhul oleksid nad olnud nõus kliendi ajakulu kompenseerima, kui too oleks oma muret neile otse kurtma tulnud. Robert Väljataga lausus aga, et pärast sellist saagat ei olnud tal enam plaaniski sellesse autoesindusse pöörduda.

Kell 12.43 parandatud faktiviga üheksandas lõigus. Auto transpordi Tallinnasse organiseeris Rael Autokeskus.

Märksõnad

Tagasi üles