Rehvivahetuses on praegu hingetõmbepaus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: rehvivahetuse hinnad

Nädala eest ootamatult maha sadanud lörts pani hulga autojuhte suunduma rehvivahetustöökodade poole, tekitades kohati nende uste taha järjekorra.

Tegemist on iga-aastase nähtusega: inimloomus on kord juba selline, et paljud tüütud tegemised jäetakse viimasele hetkele.

Sellegipoolest on järjekorrad jäänud rehvivahetuspunktide juures aastatega lühemaks, sest seda teenust pakkuvaid firmasid on juurde tulnud.

Teenusepakkujaid on rohkelt

«Lugesime omavahel ükskord Viljandi rehvivahetuskohad kokku ja saime kolmekümne ringis,» rääkis Tõnu Kaasik firmast Motomax. «Peaaegu igaüks, kes autodega tegeleb, on muretsenud endale ka rehvivahetuspingi,» lisas ta.

Kaasiku teada ületab praegu pakkumine juba nõudluse. Samas oletab ta, et ligikaudu pooltel potentsiaalsetel klientidel on topeltveljed.

Loit Kivistik Vana-Võidu autokeskusest tõdes, et kui nädala eest tõi lörts sinna tõesti järjekorra ukse taha, siis praegu on olukord kontrolli all. «Tööd on piisavalt, aga suudame kõiki kliente teenindada,» lisas Kivistik, kuid ennustas, et küllap toob järgmine suurem sadu jälle rohkem huvilisi.

Rahulik öeldi aeg olevat ka mitmes teises rehvivahetusega tegelevas firmas.

Uute rehvide soetamises on Loit Kivistik täheldanud elavnemist — küllap majandusolukorra paranemise tõttu.

Uus majandustõus on kohati tekitanud lausa rehvidefitsiidi. «Näiteks üht väga head Continentali rehvi ei saa me üldse pakkuda, sest Saksamaal asuv firma ei pea Baltikumi nii tähtsaks, et seda anda. Lääne-Euroopa turg võtab kõik ära,» kirjeldas Kivistik.

Alar Niilus Aalux Tradingust kinnitas, et Viljandimaal on hakatud tundma suuremat huvi uute rehvide vastu. «Tundub, et rahval on raha rohkem käes. Meil on läbimüük kasvanud koguni kaks korda, aga eks peamine põhjus ole selles, et avasime ka uue rehvitöökoja,» lisas ta.

Kui paljude kaupade ja teenuste hinnad on viimasel ajal tõusnud, siis Loit Kivistiku ütlemist mööda rehviäris seda endale lubada ei saa. «Tarbija surve on nii suur, et hinda pole võimalik tõsta, kuigi majanduslikus mõttes oleks tarvis,» tõdes ta.

Maal eelistatakse naastrehve

Ka Unistari autokeskuse hooldusnõunik Elmar Todesk nentis, et hooaja algul on rehvide ostmise huvi olnud suurem kui viimastel aastatel. Tema jutu järgi eelistavad Viljandimaa kliendid naastrehve.

Loit Kivistik Vana-Võidu autokeskusest on tähele pannud, et kui hooaja algul ostetakse rohkem lamellrehve, siis suurema lume korral tahetakse naaste.

Alar Niilus Aalux Tradingust ütles, et need, kel on vaja liigelda maapiirkonnas, ostavad naastrehve. «Talvel on ju väiksematel teedel tihti lausa klaas peal,» põhjendas ta. «Linnas sõitjad valivad pigem la­melli,» lisas ta.

Hind sõltub mitmest asjaolust

«Sakala» helistas läbi hulga Viljandis ja selle lähiümbruses rehvivahetust pakkuvaid firmasid, et koostada hindade tabel. Seal märgitud arve ei saa kummatigi päris üks ühele võrrelda, sest tihtipeale sõltub hind mitmest tegurist.

Osal firmadel on teenuse kohta üks konkreetne hind, mis sisaldab lisatöid: näiteks tehakse koos rehvivahetusega ühtlasi ventiilivahetus ja rattapesu.

Kui hind on tabelis antud mingis vahemikus, sõltub firmas teenuse eest küsitav tasu sellest, kas tehakse ka lisatöid: näiteks kas ja kui palju pannakse juurde raskusi. Samuti võib rehvivahetuse hind sõltuda rehvi mõõtmetest. Niikuinii erinevad hinnad plekk- ja valuvelgede puhul.

Rattavahetuse tasu oleneb ka sellest, kas tehakse tasakaalustus.

Märksõnad

Tagasi üles