Vare: segadused Läti Raudteega avavad Eestile võimaluse

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Segadus naabrite juures võib tuua Eesti raudteele rohkem vedusid.
Segadus naabrite juures võib tuua Eesti raudteele rohkem vedusid. Foto: Toomas Tatar / Postimees

«See, kui asjad Läti Raudteega segaseks jäävad, võib anda Eestile võimaluse raudteel kaubamahtusid kasvatada,» ütles Eesti Raudtee nõukogu esimees Raivo Vare BNS-ile kommentaariks Läti Raudtee (Latvijas Dzelzceļš) juhatuse esimehe Uģis Magonise korruptsioonis süüdistatavana vahistamisele.

«Siin on potentsiaalselt võimalik võita, sest me ei konkureeri leedukatega. Väljaspool Venemaa territooriumi oleme sisulises konkurentsis lätlastega. Siit paistab võimaluse aken, aga see ei sõltu ainult meist, vaid sõltub ka sellest, mis Lätis edasi hakkab toimuma. Kui nad saavad kiiresti paika kellegi arvestatava, siis võib asi veel suhteliselt vähe meile pakkuda. Kui nad seal aga tükk aega juravad ja võitlevad – nagu kuulda on, esindab iga juhatuse liige seal mõnda poliitilist parteid – ning see pull seal niimoodi edasi läheb, võib-olla on meilgi natukene võimalusi,» rääkis Vare.

«Niipalju kui mina tean, on Magonise lahkumise teema juba mõnda aega üleval olnud,» märkis Vare. «Ta on olnud kümme aastat Läti Raudtee juhatuse esimees ja kolm aastat enne seda nõukogu esimees. Väga tugeval positsioonil ja võtmeisik ka Läti Raudtee suhete süsteemis Venemaaga. Tal oli otseväljapääs Vene poole tipptasemele. Kas see on nii ka järgmistel meestel – kes iganes nüüd ka ei tule –, pole üldse kindel. Ma arvan, et see eskaleerub suhteliselt kiiresti. On augustikuu ja tavaliselt selliste asjade puhul on umbes kuu ajaga selge, kas saab elulooma või ei saa. Ma arvan, et septembriks juba otsad paistavad. See, et Magonis läinud on, on juba kindel. Sellest supist niimoodi välja enam ei tule.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles