«RAM pole kunagi nii heas vormis olnud, kui praegu,» tunnistas helilooja Peeter Vähi pärast kontserdi lõppu Suure-Jaani gümnaasiumi aulas. «Muidugi, Ernesaksa ajal oli kooril teine tähendus, aga sellist meisterlikkust ja kõla, nagu praegu koos käsikellade ja Kadri Voorandiga, ma pole varem kuulnud. Dirigent Mikk Üleoja teeb väga head tööd.»
Tellijale
Tippvormis RAM pakkus kuulata vaikust. Täissaalile
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kantaat «Ülim vaikus» on umbes 50-minutiline teos naishäälele, meeskoorile ja kellade ansamblile, millele aeg-ajalt lisanduvad Tiibeti budistlikud pillid ning äärmiselt diskreetne elektroonika. Osade pealkirjad annavad kätte üldise häälestuse: «Mandala ohverdamine», «Vajrasattva mantra», «Ülim vaikus» ja «Puhta maa palve». Teise osa aluseks on traditsiooniline sanskritikeelne mantra, viimane osa põhineb auväärse Jigten Sumgoni (1143–1217) loodud tiibetikeelsele tekstile. Mõlemad tekstid on Peeter Vähi teose jaoks välja valinud Drikung Kargyud, budistliku koolkonna pea, Tema Pühadus XXXVII Drikung Kyabgon Chetsang Rinpoche.
Helilooja jäi oma teose esitusega Suure-Jaanis väga rahule.