Tippvormis RAM pakkus kuulata vaikust. Täissaalile

FOTO: Jaanus Siim

Rahvusmeeskoor Suure-Jaani muusikafestivalil

«RAM pole kunagi nii heas vormis olnud, kui praegu,» tunnistas helilooja Peeter Vähi pärast kontserdi lõppu Suure-Jaani gümnaasiumi aulas. «Muidugi, Ernesaksa ajal oli kooril teine tähendus, aga sellist meisterlikkust ja kõla, nagu praegu koos käsikellade ja Kadri Voorandiga, ma pole varem kuulnud. Dirigent Mikk Üleoja teeb väga head tööd.»

Kantaat «Ülim vaikus» on umbes 50-minutiline teos naishäälele, meeskoorile ja kellade ansamblile, millele aeg-ajalt lisanduvad Tiibeti budistlikud pillid ning äärmiselt diskreetne elektroonika. Osade pealkirjad annavad kätte üldise häälestuse: «Mandala ohverdamine», «Vajrasattva mantra», «Ülim vaikus» ja «Puhta maa palve». Teise osa aluseks on traditsiooniline sanskritikeelne mantra, viimane osa põhineb auväärse Jigten Sumgoni (1143–1217) loodud tiibetikeelsele tekstile. Mõlemad tekstid on Peeter Vähi teose jaoks välja valinud Drikung Kargyud, budistliku koolkonna pea, Tema Pühadus XXXVII Drikung Kyabgon Chetsang Rinpoche.

Helilooja jäi oma teose esitusega Suure-Jaanis väga rahule.

«Kõige rohkem kartsin kooli saali akustikat ja seda, et tuleb pooltühjale saalile esineda. Kuulsin, et eelmise päeva kontserdil ei olnud just väga palju publikut,» tõdes Vähi.

Suure-Jaani muusikafestival kestab 17.–23. juunini.

Tagasi üles