Näitus toonitab põlvkondade sidet

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Merli Antsmaa esiknäitus pakub vaadata endise ja praeguse elu erinevusi ja sarnasusi.
Merli Antsmaa esiknäitus pakub vaadata endise ja praeguse elu erinevusi ja sarnasusi. Foto: Margus Haav

5.—22. oktoobrini saab Viljandi pärimusmuusika aida fuajees nautida fotonäitust «Üle ühe põlve» mis kõrvutab vanaisa Kalju Mihkelsoni ning tema lapselapse Merli Antsmaa kangale trükitud pilte.


Kalju Mihkelson lahkus siit ilmast kümme aastat enne Merli sündi. Vanaisa ja lapselaps pole seega kunagi kohtunud, kuid neid ühendab fotograafia. Mõne aja eest sattus osa vanu fotosid lapselapse kätte, kes märkas neis sarnasusi oma piltidega.

«Inimesed on ikka inimesed ja mõnel meie fotol on kujutatud sarnaseid tegevusi,» kõneles noor fotograaf. «Valisin näitusele meelega sellised vanad pildid, mille kõrvale sai panna tänapäevased. Nüüd julgen öelda, et just fotograafia on mul aidanud kadunud vanaisaga sidet leida. Noored võiksid esivanematelt õppida, neid rohkem hinnata. Mälestused on väärtus omaette.»

1986. aastal sündinud Merli Antsmaa on pildistamisega innukalt tegelnud 2006. aastast. Tartu ülikooli Viljandi kultuuriakadeemias õppides on ta jäädvustanud ohtralt siinsete tantsijate, näitlejate ja muusikute eksamitöid ning Viljandi kultuurisündmusi.

Kalju Mihkelson (1931—1976) tegutses külapiltnikuna Pärnumaal Häädemeeste kandis. Tema fotodel domineerivad külainimesed nii igapäevaelu kui tähtpäevade kontekstis. Ühtlasi on ta teinud palju portreepilte. Pärimusmuusika aidas näha olevad pildid pärinevad 1950. ja 1960. aastatest.

Näitus on varem üleval olnud Pärnus Endla teatris ning rändab Viljandist Tartusse, Tallinna ja Rakverre.

Tagasi üles