5.—22. oktoobrini saab Viljandi pärimusmuusika aida fuajees nautida fotonäitust «Üle ühe põlve» mis kõrvutab vanaisa Kalju Mihkelsoni ning tema lapselapse Merli Antsmaa kangale trükitud pilte.
Näitus toonitab põlvkondade sidet
Kalju Mihkelson lahkus siit ilmast kümme aastat enne Merli sündi. Vanaisa ja lapselaps pole seega kunagi kohtunud, kuid neid ühendab fotograafia. Mõne aja eest sattus osa vanu fotosid lapselapse kätte, kes märkas neis sarnasusi oma piltidega.
«Inimesed on ikka inimesed ja mõnel meie fotol on kujutatud sarnaseid tegevusi,» kõneles noor fotograaf. «Valisin näitusele meelega sellised vanad pildid, mille kõrvale sai panna tänapäevased. Nüüd julgen öelda, et just fotograafia on mul aidanud kadunud vanaisaga sidet leida. Noored võiksid esivanematelt õppida, neid rohkem hinnata. Mälestused on väärtus omaette.»
1986. aastal sündinud Merli Antsmaa on pildistamisega innukalt tegelnud 2006. aastast. Tartu ülikooli Viljandi kultuuriakadeemias õppides on ta jäädvustanud ohtralt siinsete tantsijate, näitlejate ja muusikute eksamitöid ning Viljandi kultuurisündmusi.
Kalju Mihkelson (1931—1976) tegutses külapiltnikuna Pärnumaal Häädemeeste kandis. Tema fotodel domineerivad külainimesed nii igapäevaelu kui tähtpäevade kontekstis. Ühtlasi on ta teinud palju portreepilte. Pärimusmuusika aidas näha olevad pildid pärinevad 1950. ja 1960. aastatest.
Näitus on varem üleval olnud Pärnus Endla teatris ning rändab Viljandist Tartusse, Tallinna ja Rakverre.