Üle valla muusikapidu saab tudengite abil värskema ilme

FOTO: Marko Saarm / Sakala

Kultuuriakadeemia õppejõud Piret Aus (vasakul) vaatab koos kuultuurikorralduse tudengite Liisa Nurmela ja Mai Kroonmäega üle nende käe all värske ilme saanud Suure-Jaani muusikafestivali kodu- ja Facebooki lehe.

Kõik teavad, et suvi algab Suure-Jaanist ja sealne pika ajalooga muusikafestival käivitab suviste kontsertide jada. Et see väide ajaloo prügikasti ei satuks, astus vald julge sammu ja kutsus festivali turundusmeeskonda kaks tudengit.

Suure-Jaani vallavanem Tõnu Aavasalu palus Viljandi kultuuriakadeemia õppejõul Piret Ausil ja kahel kultuurikorralduse tudengil anda auväärse 17-aastase staažiga klassikalise muusika festivalile värskem välimus ja noorem hingamine. Liisa Nurmela ja Mai Kroonmäe ülesandeks oli vaadata festivalile uudse pilguga, reklaamida seda noorema publiku seas ja anda üritusele tänapäevane nägu.

Esimene, mille kallale noored asusid, oli kodulehe uuendamine – olevat teine ajast ja arust. Tudengite sõnul paelub noori eeskätt visuaalsus, sestap ei säästetud Suure-Jaani muusikafestivali kodulehte uuenduskuurist.

Heinarõugud tee ääres

Kunagi oli loodud ka muusikafestivali Facebooki leht, aga kuna see suurema osa aastast lihtsalt seisis, vajas seegi noorte hinnangul elavdamist.

«Meie festivaliga seotud tegemisi saab jooksvalt jälgida. Paar päeva tagasi käisime näiteks Hüpassaare rabas, kaasas oma kooli tantsutudengid ja filmimeeskond, ning filmisime päikesetõusu ajal festivali promovideo. Klassikaline muusika ja nüüdisaegne tants – kuidas need kaks sobituvad, saab peagi näha Eesti Televisoonis,» rääkis Liisa Nurmela.

Teistsugused tulevad sel aastal ka festivali plakatid ja voldikud. Piret Ausi sõnul on disainer uus ja seetõttu on kujunduses tunda pisut teistmoodi käekirja.

Üks turundusmeeskonna ülesandeid oli sponsoreid leida kohalike ettevõtjate seas. Mai Kroonmäe sõnul pole sellega suuri raskusi olnud, sest festivali nimi avab uksed ja südamed ning kostab ise enda eest. Kes saavad, aitavad rahaga; kes saavad, annetavad asju. «Mitmesse kohta teede äärde tulevad näiteks vahvad heinarõugud. See pole küll uus idee, pigem äraunustatud vana,» ilmestas Aus juttu.

Kunagi varem pole festivali kajastamises kaasa lööma oodatud nõnda palju loomingulisi inimesi. Ajakirjanikud, fotograafid, blogijad, kriitikud – kõik, kel on kirjasoont ja kes tunnevad asja vastu huvi, saavad vastutasuks pressipassi mitme soodustusega.

Jäänud on veel viimased liigutused, enne kui tudengid koos festivali korraldusmeeskonnaga maha istuvad ning töövõidud ja -kaotused kriitilise pilguga üle vaatavad. Üks, mis festivali ajal ees seisab, on publiku-uuring. Otsitakse vastust küsimusele, kellele see festival on mõeldud ja kas inimene, kes kohale tuleb, kuulub ürituse sihtrühma. Ja miks üldse tullakse?

Suure-Jaani muusikafestivali peakorraldaja Anneli Kundla hindas noorte panust positiivseks. Tema sõnul on see täitnud eesmärgi reklaamida festivali noorema põlvkonna hulgas. Kundla loodab, et koostöö kultuuriakadeemiaga jätkub ka järgmisel aastal.

Esimest korda sõna sekka

Vallavanem Tõnu Aavasalu sõnul on muusikafestivali reklaamimisega seni tegelenud Eesti Kontsert, aga nii teadlikku ja laiahaardelist turundustööd tehakse esimest korda. Esmakordne on ka selle tarbeks inimeste kaasamine väljastpoolt korraldusmeeskonda. «Selleks, et üritus kestaks, on pidevalt vaja uuendusi,» põhjendas ta valla julget ettevõtmist.

Suure-Jaani muusikafestivali kogueelarve on ligi 50 000 eurot, millest 7000 tuleb valla eelarvest. Tõnu Aavasalu sõnul võiks valla panus olla suurem, sest ürituse kaudu kogub tuntust kogu vald.

18. Suure-Jaani muusikafestival kestab 17.–23. juunini.

Tagasi üles