Raudtee renoveerimise algus lükkub kevadesse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
10. septembril lõi põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder Türil liiprisse kuldse naela, mis sümboliseeris remondi algust. Tänavu tehakse Viljandi
ja Türi vahel siiski vaid ettevalmistustöid ja liiprite kallale lähevad osaühingu Gotrack ehitajad alles kevadel.
10. septembril lõi põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder Türil liiprisse kuldse naela, mis sümboliseeris remondi algust. Tänavu tehakse Viljandi ja Türi vahel siiski vaid ettevalmistustöid ja liiprite kallale lähevad osaühingu Gotrack ehitajad alles kevadel. Foto: Andrus Eesmaa / Järva Teataja

Esialgse plaani kohaselt 23. augustil ja hilisema kava järgi oktoobris algama pidanud Türi—Viljandi raudteelõigu remont ei hakka pihta enne märtsi ning rongid sõidavad Viljandist Tallinna lähikuudel samamoodi kui seni.


«Uskusime, et kõik läheb hästi ja saame Türi—Võhma lõigu tänavu valmis või vähemalt osa sellest ära teha, kuid administratiivne asjaajamine võttis arvatust rohkem aega,» rääkis Edelaraudtee Infrastruktuuri aktsiaseltsi juhataja Rain Kaarjas. «Nüüd korraldame tööd nii, et hakkame varakevadel Türilt liikuma ja oleme sügiseks Viljandis väljas.»

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi investeeringute osakonna juhataja Miiko Peris nentis, et Edelaraudteele on kõnealune ettevõtmine esimene suur välisrahaga elluviidav investeeringuprojekt ning seetõttu on ettevõte ajakulu ilmselt liiga optimistlikult planeerinud.

Peris selgitas, et Euroopa Liidu raha kasutajal tuleb läbi teha tavalisest rohkem protseduure. «Projektiga seotud riigihanked on mahukad ja keerukad,» nentis ta.

Alates 7. maist, mil majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts allkirjastas otsuse rahastada Viljandi raudteelõigu ehitust 200 miljoni krooniga, on selle tarbeks korraldatud kolm riigihanget. Nende käigus on selgunud ka tõsiasi, et algul kavandatud 235 miljoni asemel lähevad tööd maksma tervelt 321 miljonit.

«Objekti kallinemine mõjutab otseselt ka ehituse algust, sest lisaraha leidmiseks on vaja täiendavaid otsuseid,» tõdes Peris.

Et Euroopa Liidu abisumma jääb kulude kasvust hoolimata endiseks, kasvas tunduvalt Edelaraudtee omafinantseeringu osa. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatteri selgitust mööda mõjutab see omakorda kaudselt riigieelarvet, sest omaosalust katab ettevõte infrastruktuuri tasude arvelt, mida riik doteerib.

Rain Kaarjase sõnul on Edelaraudtee varsti valmis ehitust alustama, kuid vastu talve ei ole enam mõtet raudteed üles võtta. Ka algses plaanis oli ette nähtud, et detsembrist märtsini suurem töö seisab. Küll aga kavatsetakse enne kevade saabumist teha mitmesuguseid ettevalmistusi, näiteks lõigata võsa ja vedada trassi äärde liiprid.

«Reisiliiklust enne aprilli tõenäoliselt ei katkestata ja seetõttu on sõitjatel põhitööde edasilükkamise tõttu mugavam,» rääkis Kaarjas. «Kui katkestusi siiski tuleb, anname neist aegsasti klientidele teada.»

Kaarjase kinnitust mööda peaks ehitus lõppema hiljemalt tuleva aasta 31. detsembril, nagu algul plaanitud. «Kui mingeid väga ekstreemseid asjaolusid vahele ei tule, on sellest tähtajast võimalik kinni pidada.»
 

Tagasi üles