Viljandimaa esindused osalevad robootikavõistluse finaalis

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Robootikaring Viljandi Kesklinna koolis
Robootikaring Viljandi Kesklinna koolis Foto: Elmo Riig / Sakala

Sel nädalavahetusel sõidavad kolm Viljandimaa meeskonda Tartusse, et võistelda teaduskeskuses Ahhaa kooliõpilaste robootikavõistluse "First lego League" Eesti finaalvõistlusel.

5000-eurose stipendiumi ja võimaluse nimel minna Eestit esindama rahvusvahelisel turneel Lõuna-Aafrikas või Austraalias võistlevad Tartu ülikooli koolirobootika spetsialisti Heilo Altini sõnul Viljandimaalt kahe linnakooli ja Tääksi meeskond.

Jakobsoni kooli esindab VJKRobot, Kesklinna kooli Vilexodus ning Suure-Jaani kooli Tääksi õppekoha meeskond Punkt.

Heilo Altin, kes on ka võistluse korraldaja ning mittetulundusühingu Robootika esindaja, ütles, et teadust ja tehnoloogiat peaks lastele tutvustama võimalikult noores eas, sest reeglina kujunevad neil konkreetsed huvid juba algkooli huviringidest. "Kahjuks on teaduse ja tehnikaga seotud ringe nende hulgas pigem vähe," tõdes ta ning lisas, et trend näib aegamööda muutuvat.

Finaalis võtavad mõõtu 350 last, kes aasta algul Tartu ja Tallinna kvalifikatsioonivõistlusest edasi pääsesid. Meeskonnad on 2–10-liikmelised ning Tartusse koguneb ligi 40 meeskonda Eestist ja välismaalt. Korraldajate hinnangul on see esimene suur välismeeskondade osalusega FLL võistlus Eestis – võistkondi on oodata Leedust, Lätist, Moldovast ja Norrast.

Heilo Altini sõnul on robootikal üldhariduses laiem eesmärk. "Nimelt on robotid motiveerivad õppevahendid probleemide lahendamiseks ja meeskonnatöö oskuse arendamiseks, kas või füüsikatunnis Newtoni või impulsi jäävuse seaduste õppimisel."

Tänavuse võistluse teema on "Tuleviku klass" ehk lapsed nuputavad, mida saaks koolielus teha teisiti, et õppida oleks lõbusam ja tõhusam. Projektiks tuli valida eluline probleem, leida sellele uuenduslik lahendus ja võistlusel seda viie minuti jooksul hindajatele demonstreerida.

Robotimängus saavad meeskonnad kasutada väljakut, millel on robotimängu missioonimudelid. Noored on kaheksa nädala jooksul ehitanud roboti, mis hakkab mõne minuti jooksul missioone lahendama ja võistkonnale punkte koguma.

15. märtsi pärastlõunal selgub, milline Eesti koolinoorte võistkond saab stipendiumi, et sõita Lõuna-Aafrikasse või Austraaliasse.

Sündmuse täpsemat ajakava näeb selle veebiväravast

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles