Tagateede Seat

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Seat Leon X-Perience on valminud sama valemi järgi kui näiteks selle sõsarmudel Škoda Octavia Scout. Võeti harilik universaalkerega sõiduauto, anti sellele neli vedavat ratast, pandi see maast veidi kõrgemale «istuma» ja lisati kriimustuste eest kaitsvaid katteid.
Seat Leon X-Perience on valminud sama valemi järgi kui näiteks selle sõsarmudel Škoda Octavia Scout. Võeti harilik universaalkerega sõiduauto, anti sellele neli vedavat ratast, pandi see maast veidi kõrgemale «istuma» ja lisati kriimustuste eest kaitsvaid katteid. Foto: Karl-Eduard Salumäe

Seat täidab Volkswageni kontsernis sportliku suunitlusega rahvamargi rolli, nii et harilikust sõiduautost maastikusuutlikuma valmistamine ei lähe selle olemusega hästi kokku. Ometi on ta mudeli Leon X-Perience üllitamisega seda (taga)teed läinud.

Päris esimene kord see Seatile neljarattaveoga kõrgemat sorti masinat valmistada siiski ei ole. Mõni kindlasti mäletab Seat Altea Freetracki – suurte mustade plastkatetega linnadžiipi, mida pakuti ka tibukollasena ja mis nägi sellise kollamustana üsna hullumeelne välja. Ent kui Freetrack jäi ühekordseks veidruseks, siis lisanimest X-Perience saab plaanide kohaselt Seati uus niinimetatud alamtootemark.

Ilmselt tuleb siinkohal nentida, et Volkswageni suures suguvõsas käib uute mudelite ja versioonide sünnitamine sedavõrd lihtsalt, et vorpida võib ka üksteisega otseselt konkureerivaid nišimudeleid. Valemi «Võtame hariliku universaalkerega sõiduauto, anname sellele neli vedavat ratast, paneme selle «istuma» maast veidi kõrgemale, lisame kriimustuste eest kaitsvaid katteid ja voila!» järgi toodavad ju mudeleid ka Audi ja Škoda. Kui Audi Allroadi variandid on sootuks kõrgemast hinnaklassist, siis Škoda Octavia Scout maksab vaid ivake rohkem. Ja tehnika on neil kahel autol ju lõviosas sama.

Tagasi üles