Telefoni aku plahvatas nagu väike pomm
Lisatud video

Akust ootamatult vallandunud jõud paiskas telefoni ümbrisest välja, kuid väidetavalt ei kahjustanud seda.

FOTO: Erakogu

«See oli väga kõva pauk, mitte mingi susisev plömm. Ma ei taha mõeldagi, mis oleks saanud siis, kui telefon oleks mul kõrva ääres olnud,» kirjeldab viljandlanna Malle Allese paari nädala tagust ehmatavat kogemust, mis temas ikka veel hirmujudinaid esile kutsub.

Palju aastaid kultuuriüritusi korraldanud ja praegu kinnisvaramaaklerina töötav Malle Allese (pildil)meenutab, et tal jättis süda ehmatusest mitu lööki vahele, kui ta 31. detsembri keskpäeval oma elutoas toimetas ning ootamatult köögis kõva pauk kärgatas. Heli oli väga vali ning sellega samal ajal sähvatas ukseavast tema poole hele valgusvihk. «Ausõna, nagu väike pomm oleks plahvatanud,» ütleb ta.

Samal sekundil kööki sööstnud Allese leidis põrandalt metalse kamaka, mis heleda leegiga põles. Ühtlasi oli ruum täitunud kirbe haisu ja suitsuga.

Saamata veel õieti aru, mis juhtunud on, haaras perenaine põrandalt koera söögikausi, togis põleva tombu sellesse ning jooksis uksest välja lumehange. Kustutatud esemega tuppa naastes leidis ta eest teiselt korruselt alla rutanud poja, kes hämmeldunult tõdes: «Ema, su telefon plahvatas!»

Jäljed toolil ja põrandal

Veidi enam kui aasta vana Samsung Galaxy Trend lebas enne pauku köögilaual ega olnud laadimiseks vooluvõrku ühendatud. Väliselt telefon plahvatuse jõul viga ei saanud, küll aga lendas see ümbrisest välja ning jäi mõnikümmend sentimeetrit eemale tagumise kaane ja akuta pidama. Kogu laud oli kaetud metallipuru ja akust eraldunud hõõguvate tükkidega. Mõned neist olid lennanud ka teisele poole lauda toolile ja sellele põletusjäljed jätnud.

«Jumal tänatud, et samal ajal kedagi ruumis polnud või et ma parasjagu ei helistanud,» kiidab Malle Allese soosivat saatust, mis teda ja ta peret sel päeval halvemast säästis. 

Samas tänab ta õnne, et oli siiski sündmuskohale väga lähedal ning jõudis leegitseva aku kiiresti välja toimetada. Olnuks ta sel hetkel õues või keldris, võinuks tuline kängar lakitud puitpõranda süüdata. Samuti võinuks tagajärjed hoopis raskemad olla, kui telefon seisnuks toas, kus on rohkem tekstiiliga kaetud esemeid ja kergesti süttivad kardinad.

Sama palju kui plahvatus ise, pani telefoni omanikku imestama see, mis juhtunule järgnes.

Sama telefon

Et 31. detsembril olid mobiilifirmade esindused argiselt avatud, viis Malle Allese telefoni koos akust järele jäänud känkraga Elisa Viljandi esindusse, kust oli selle ostnud. Seal võeti see pikema vaidluseta hooldusesse saatmiseks vastu, anti asendustelefon ning paluti järgmisi teateid ootama jääda.

Et kaheksa päeva hiljem polnud tagasisidet tulnud, astus Allese omal initsiatiivil esindusest läbi ning sai teada, et vahepeal oli Elisale alltööd tegevast hooldusfirmast laekunud järelepärimine, kas klient on nõus telefonis olevate andmete säilitamise eest 19 eurot maksma. «Loomulikult ma ei leppinud sellega, sest ei näinud endal süüd. Õnneks olid teenindajad nii kenad, et ajasid lõpuks asja tasuta korda,» räägib Allese.

10. jaanuaril sai ta lakoonilise SMS-i, et võib telefonile esindusse järele minna. Olles varem sisimas oodanud ekspertiisist vastust, mis plahvatuse üle elanud aparaadi kasutuskõlbmatuks tunnistab ning uuega asendada lubab, oli Allesele järgmiseks üllatuseks, et tagasi anti siiski sama telefon. Välja oli vahetatud üksnes aku.

Seejuures ei olnud teenindajatele jagatud juhtunu kohta mingeid selgitusi, mida nood saanuks kliendile edasi öelda. 

«Nii ma nüüd siis olengi veidi mures, kuidas kõvasti põrutada saanud telefon ja uus aku omavahel sobivad ja kas see ei põhjusta taas mingit lühist. Kasutan küll, aga võimaluse korral panen endast kaugemale,» lausus Allese.

Põhjus on teadmata

Sakala palus Elisal ekspertiisitulemustele tuginedes täpsemalt selgitada, mis kõnealuse telefoniga juhtus ning kui suur on tõenäosus, et midagi säärast võiks korduda. Et sideettevõte ise otseselt seadmete tehniliste tõrgetega ei tegele, suunas firma suhtekorraldusjuht Marika Raiski arupärimise edasi Samsung Electronicsi Baltimaade teenindusvõrgu juhatajale Dainius Zilinskasele. 

Too rõhutas esmalt, et Samsungile on tarbijate turvalisus väga tähtis ning seetõttu uuritakse iga niisugust juhtumit väga hoolikalt. Käesoleval juhul olevat uurimine näidanud, et telefon pole kahjustatud, mistõttu otsustati välja vahetada vaid selle aku.

Küsimusele, mis plahvatuse põhjustas, jäi Zilinskas vastuse võlgu, öeldes vaid, et aku saadeti Koreas asuvasse hoolduskeskusesse, nagu nende kontserni sise-eeskirjad ette näevad. «Seal tehakse põhjalikum kontroll. Kui klient soovib, on Samsung valmis täiendavalt kontrollima ka telefoni,» lausus ta.

Viljandis Mobifoni kaubamärgi all telefonidele ja teistele nutiseadmetele remonti tegeva ning tarvikuid müüva osaühingu Neutra omanik Meelis Müürisepp märkis, et aku lõhkemise ja süttimise juhtumeid on ette tulnud varemgi, kuid tema teada on neil puhkudel rike tekkinud laadimisel. Seda, et telefon seisab kasutuseta laual ja lendab ühtäkki laiali, kuulis ligi paarkümmend aastat selles valdkonnas tegutsenud mees esimest korda.

«Väga raske on oletada, mis selle võis põhjustada. Seda saab öelda üksnes täpse ekspertiisi käigus. Ainus asi, mida ma oskaksin kahtlustada, on mingit sorti veekahjustus, mis on põhjustanud korrodeerumise ja loonud akus sellise vooluringi, mida seal ei tohiks olla. Igal juhul peab see olema mitme halva asjaolu kokkulangevus,» arutles Müürisepp.

Tagasi üles
Back