Kui bussis on turvavöö, tuleb see ka kinnitada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hansa Bussiliinide Viljandi regiooni juht Madis Lepp nentis, et enamikus bussides on kasutusel kahe punkti turvavööd, mis käivad sõitjal üle kõhu.
Hansa Bussiliinide Viljandi regiooni juht Madis Lepp nentis, et enamikus bussides on kasutusel kahe punkti turvavööd, mis käivad sõitjal üle kõhu. Foto: Elmo Riig / Sakala

Turvavööd ja nende kasutamise tähtsust rõhutavad kleebised on kaugliinibussides olnud juba ammu, viimasel ajal on aga hakanud ka bussijuhid sõitjatele turvavöö kinnitamise vajadust meelde tuletama.

Bussifirmade esindajad nentisid, et kui sõiduauto puhul ei sea enamik inimesi turvavöö kasutamise vajalikkust küsimärgi alla, siis bussis on selle pealetõmbamine üsna haruldane.

Nagu ütles maanteeameti ühistranspordiosakonna juhtiv­ekspert Mika Männik, on tehases kaugliinibusside kõigile istmetele turvavöö paigaldamine kohustuslik alates 1999. aastast. 1998. aasta 1. juulist 1999. aasta 1. oktoobrini valminud busside puhul kehtis tema sõnul vahe-eeskiri, mis tähendas, et neis oli kohustus turvavöö paigaldada ainult osale istmetele. «Eelkõige esiistmetele, tagumisele istmele, mille ette jääb vahekäik, ning istmetele, mis paiknevad keskmise ukse juures ja mille ees on trepikäik või WC.»

Märksõnad

Tagasi üles