Uute autode müük kukkus oodatult

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Detsembris oli eelistatuim automark Toyota. Selle embleemiga autosid müüdi 129.
Detsembris oli eelistatuim automark Toyota. Selle embleemiga autosid müüdi 129. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu hinnangul möödusid oktoober ja november uute autode müüjatele edukalt, kuid detsembris müük vähenes, põhjuseks 1. detsembril jõustunud firmaautode käibemaksustamise muudatused.

Oktoobris müüdi 2049 ja novembris 1953 uut autot. Kahe eelmise, edukalt kulgenud kuu järel jäi detsembris uute sõiduautode müük oma tavalisele tasemele, teatas autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liit (AMTEL). Kui 2013. aasta detsembris müüdi uusi sõiduautosid 992, siis seekord müüdi neid 985.

Detsembris muutus esmaregistreeritud uute ja kasutatud autode suhe. Kui novembris oli uute autode osa kasvanud juba 48 protsendile, siis detsembris oli see vaid 35 protsenti. Siiski jäi see samale tasemele, kui oli 2013. aasta detsembris. Kui uute autode osa jääb püsima vähem kui 40 protsendile, võivad riigi lootused käibemaksu laekumise suhtes AMTEL-i hinnangul saada tagasilöögi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles