Viljandlased jõudsid Raplas esikümne piirimaile

, autospordihuviline
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Meistrisarja N-3 rühma liidrid Kristo Subi ja Teele Sepp sõitsid Rapla rallil suuri riske võtmata. Kõrgest kohast
olulisemaks pidasid nad tabelipunkte.
Meistrisarja N-3 rühma liidrid Kristo Subi ja Teele Sepp sõitsid Rapla rallil suuri riske võtmata. Kõrgest kohast olulisemaks pidasid nad tabelipunkte. Foto: Aivar Kaljusaar

Reedel ja laupäeval Rap­lamaa teedel sõidetud Eesti autoralli meistrivõistluste neljandal etapil said viljandimaalastest üldarvestuses parima tulemuse, 13. koha kirja Kristo Subi ja Teele Sepp.


Klassi N-3 võidust jäi neil seekord puudu 2,3 sekundit ja selles arvestuses tuli neil leppida teise kohaga.

«Klassivõit jäi reedesele linnakatsele,» nentis Abja valla mees Kristo Subi. «Kolmandas kurvis tegime spinni ja et uuesti õige sõidusuund kätte saada, olime sunnitud tagurdama. Nii kaotasime ligemale üheksa sekundit.»

Kaotust N-3 klassi võitjatele Sander Tiislerile ja Gabriel Müürsepale ei suutnud viljandimaalased tagasi sõita eelkõige pessimistliku rajalegendi tõttu.

«Osa kurve oli kirjutatud ülearu suureks ja seetõttu pidurdasime hoogu sageli liialt maha,» rääkis Subi.

Juhiga oli päri ka kaardilugeja Teele Sepp. «Kindlasti oleksime saanud mõned kohad kiiremini läbi sõita,» lausus ta.

Samas tunnistasid mõlemad, et eesmärk võistlus lõpuni sõita ja tiitlivõistluste punkte korjata sai kenasti täidetud.

«Meistrivõistluste arvestuses oleme oma klassi liidrid ja seetõttu endale liigseid riske lubada ei või,» rääkis Kristo Subi.

Üldarvestuses 26. kohaga ja klassis N-3 neljandana lõpetasid Rapla ralli Viljandi noorvõistlejad Kaarel Kurvits ja Reio Rada.

Nemad olid oma tulemusega rahul. «Enama saavutamiseks napib meil veel kogemusi,» lausus Kurvits.

Just kogemusi käisidki Kurvits ja Rada Raplas korjamas.
«Alustasime ehk liigagi turvaliselt. Võistluse edenedes meie koostöö aga paranes ja ka kiirus kasvas,» kõneles Rada.

Veoautode klassis pälvisid Rapla rallil võidu Jaanus Ligur ja Aivar Kender. Üldarvestuses lõpetasid nad 31. kohaga.

Klassivõit ei tulnud viljandimaalastele sugugi kergelt, sest nii reedesel linnakatsel kui laupäevastel esimestel katsetel kimbutasid autot tehnilised probleemid.
«Radiaator kees veest tühjaks. Teise katse stardis mõtlesime ka katkestamisele, sest ei leidnud mootori ülekuumenemisele lahendust,» rääkis Ligur.

Teisel päeval esimeses hoolduspargis see siiski leiti ja võistlus võis jätkuda. Oma klassi teine ja kolmas aeg vahetati parimate vastu.
«Pärast vaheaega saime riskivabalt ja omas rütmis sõita,» lausus Ligur.
Kolme nädala pärast teevad Jaanus Ligur ja Aivar Kender kaasa Mulgi rallil.
«Kui korraldajad kutsuvad, peab minema. Hirmus ka, kui enam ei kutsutagi,» lausus Ligur.

Kurvalt lõppes Rapla ralli Tiit Rattasepale: tema sõitis koos kaardilugeja Ain Heiskoneniga neljandal katsel teelt välja ja lõhkus auto korralikult ära.
«Miks meil nii läks, on arusaamatu,» ütles Rattasep. «Juhtunu vajab veidi pikemat analüüsi.»
Teelt väljasõiduga lõppes Rapla ralli veel kuuele meeskonnale. Võistluste direktor Tõnu Sepp, kes on seotud ka Mulgi ralli korraldamisega, pidas selle üheks põhjuseks asjaolu, et võistluspaik oli paljudele võõras. «Neid katseid pole sõidetud juba aastaid. Puhtalt legendi järgi kihutamine võis nii mõnelegi keeruliseks osutuda.»



Rapla autoralli avakatsele startis 63 võistluspaari ja lõpptulemuse sai neist kirja 32. Üldvõidu pälvisid Egon Kaur ja Erik Lepikson.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles