Suur sadu ületas teehooldaja võimsuse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Teehooldusfirmal töötavad täna kõik nende käsutuses olevad sahad ja soolapuisturid.
Teehooldusfirmal töötavad täna kõik nende käsutuses olevad sahad ja soolapuisturid. Foto: Marko Saarm / Sakala

Maanteeameti esindaja hinnangul muutusid teeolud laupäevase suure lumesaju ajal ja järel kohati ebarahuldavaks, kuid teehooldajale ametil etteheiteid pole, sest paarkümmend sahka töötasid täiskoormusel.

Maanteeameti Lääne regiooni Viljandi esinduse hooldeosakonna peaspetsialist Meeri Vaiksaar ütles, et pidev tihe lumesadu laupäeva varahommikust õhtuni muutis Viljandimaal teeolud kehvaks.

Viljandimaal sadas lund 14 tundi järjest

«Näiteks Mudiste teeilmajaama andmeil kestis lumesadu ühtejärge 14 tundi. Õnneks ei olnud tuul tugev, vastasel korral võinuks tuisuvaalud liiklemise veel kehvemaks muuta,» rääkis ta.

Meeri Vaiksaare hinnangul pingutas teehooldusfirma Sakala Teed oma masinate ja meestega maksimaalselt, tagades lumesaju ajal suurema liiklusega riigiteedel enam-vähem rahuldava sõidetavuse.

«Sõidutingimused ei olnud kõigil riigiteedel küll kogu aeg rahuldavad, kuid töövõtja suutis seisundinõuded tagada ettenähtud aja jooksul. Maanteeametil talle pretensioone ei ole,» lausus Vaiksaar.

Kui Viljandi vallavanem Ene Saar esmaspäeva õhtul linna ümbritsevas vallas ringi sõitis, jõudis ta veendumusele, et valla 18 piirkonna 11 lumelükkajat said jõuluajal suure saju järel tööga hakkama paremini kui riigiteid hooldav ettevõte.

«Sõitsin pühapäeva õhtul Puiatusse ning veendusin, et vallateed olid paremas korras kui väikesed riigiteed,» rääkis Saar. «Madalamate kategooriate riigiteed nägid kohati halvad välja. Kinnijäämise ohtu aga ei olnud kuskil.»

Riigimaanteid hooldava osaühingu Sakala Teed tegevdirektor Toomas Leppik ütles Viljandi vallavanema etteheidet kommenteerides esmalt, et milleks siis üldse teefirmalt hinnangut küsida.

Teehooldaja silmi maha ei löö 

«Oleme hooldustsükli aegades vastavalt nõuetele,» lausus Leppik seejärel. «Mina küll ei näe põhjust silmi maha lüüa.»

Ta tunnistas, et suure saju tõttu oli töö raske, kuigi korraga oli sõidus ligikaudu kakskümmend masinat.

Leppik märkis, et kui sajab tugevasti lund, võib vahel olla raske aru saada, kas sahk on juba läbi käinud või mitte. «Midagi teha ei ole – Eestis ongi nii, et talvel on lumine,» nentis ta.

Viljandimaal on Sakala Teede hooldada 1244 kilomeetrit riigimaanteid.

Maanteeameti esindaja selgitust mööda näevad riigimaanteede talvised seisundinõuded ette, et kõige tähtsama ehk kolmanda taseme teedel peab olema lumi või lörts tõrjutud pärast saju lõppu viie tunni jooksul ning kõige madalama ehk esimese taseme teedel 24 tunni järel.

Kohevat lund võib teedel olla vastavalt kuni neli või kümme sentimeetrit ja sulalund-lörtsi kaks või viis sentimeetrit. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles