Eestis sotsiaaltöötajate ametisõidukina tuntud Mitsubishi elektriautod kutsutakse tootja algatusel erakorraliselt teenindusse, sest on ilmnenud, et nende pidurisüsteem võib streikima hakata.
Tehas kutsub levinud elektriautod teenindusse
Tehas on selgitanud, et nime i-MiEV kandva mudeli piduri vaakumpump võib lakata töötamast. Kui see juhtub, muutub piduripedaal raskemaks ja pidurdusmaa võib pikeneda. On teada, et pump võib tõrkuda auto juhtmoodulilt antava valeteate või talvisel ajal teele puistatavatest ainetest tekkiva korrosiooni tõttu.
Mitsubishit esindava aktsiaseltsi Silberauto pressiesindaja Andero Kaha sõnul tuleb teeninduses käia kõigil Eestis sõitvatel seda marki sõidukitel. Juhtmoodul programmeeritakse uuesti kõigil eksemplaridel, ent vaakumpump vahetatakse välja vaid üksikutel.
«Peaaegu kõigi praegu kasutuses olevate sõidukite vaakumpumbad on olemuselt teise ülesehitusega ja seetõttu ei ole neil muret ka meie ilmastikust tingitud korrosiooniga,» selgitas ta.
Silberauto hakkas klientidele kampaaniakirju saatma esmaspäeval. Kõik kulud korvab tootjatehas.
«Sellised teenindusse kutsumise kampaaniad on autotööstuses laialt levinud,» märkis Andero Kaha.
Küsimusele, kas Eestis on mõne i-MiEV-i pidurisüsteem rikki läinud, vastas Kaha, et ühel uuel sõidukil tuvastati üleandmiseks ettevalmistamise ajal vaakumpumba rike ja see vahetati välja.
Eesti riik sõlmis 2011. aastal Jaapani konglomeraadiga Mitsubishi Corporation tehingu, mille käigus vahetati kasutamata saastekvoodid elektriautode i-MiEV ja kogu Eestit katva elektriautode laadimise taristu vastu. Vahetuse tulemusena sai riik oma käsutusse 507 Mitsubishi i-MiEV-i. Esmajoones anti neid omavalitsustele sotsiaaltöötajate ametiautodeks. Hiljem jagati ülejäänud autosid ka teiste riigiteenistujate, näiteks politseinike töösõidukiteks. i-MiEV-e hakati jagama kaks aastat tagasi.
Eilseks polnud kõik elektriautosid kasutavad omavalitsused ja asutused teenindusse kutsumise teadet veel kätte saanud. Nii Viljandi valla majandusspetsialist Heino Lapp kui Viljandi linna sotsiaalameti juhataja Livia Kask kuulsid sellest ajakirjaniku käest esimest korda. Samas oli Viljandimaa omavalitsuste liidu loodud sihtasutus Perekodu saanud kirja kõigi nelja enda kasutuses oleva auto kohta.