Pärast aastaid peetud plaani algas Eesti ja Läti ühisettevõtmisena kapitaalremont Karksi-Nuiast Lillisse ning sealt edasi üle Läti piiri Ruhja kulgeval maanteel.
Lilli teel tolmutamine jääb peatselt minevikku
Nii saab lõpuks asfaltkatte suviti autorataste all tolmav Lilli teelõik. Eesti poolel on kruusateed 14 ning Läti poolel ligi 8 kilomeetrit. Läti kavatseb parandada ka edasi viivat asfaltteed, nii et ka seal ulatub remont kokku 14 kilomeetrini.
Lääne regionaalse maanteeameti peaspetsialist Allan Allik ütles, et ametlikult algas töö 20. juulil, mil paigaldati märke ja infotahvleid. Neil päevil sõidavad kohale masinad, mis hakkavad tee laiendamise tarvis puid langetama ning kände juurima.
Juuni keskel valiti tegijateks osaühingud Valga Teed, Rapla Teed, Põlva Teed ja Kolm Teed. Lätlased löövad kampa ilmselt tuleval kevadel. Kogu lõik peab kahes riigis valmis saama järgmise aasta novembri lõpuks.
Allik lausus, et Eesti poolel läheb töö ühes järelevalvega maksma 25,11 miljonit krooni ning Lätis 23,97 miljonit krooni. Raha tuleb 85 protsendi ulatuses Euroopa Liidult ning ülejäänu tasuvad Eesti ja Läti riik.
Peaspetsialist hindas eesootavat ettevõtmist erandlikuks. «Viljandimaal on see esimene kord, kui Eesti ja Läti tee-ehituses omavahel koostööd teevad,» lisas ta. «Juhtpartner on Eesti pool.»
Töö tõttu peavad liiklejad arvestama piirangutega, sellekohased märgid seatakse välja lõiguti. Alliku sõnul tuleb liiklus ilmselt ajutiselt sulgeda ajal, kui Lilli sild ehitatakse ümber terastruubiks.
«Võimalik, et siis rajatakse silla kõrvalt ajutine ülepääs,» lausus ta. «Selle otsustab ehitaja töö käigus.»
Juba varem on Läti pool tähistanud viitadel, kui kaugele jääb Viljandi ehk läti keeles Vilande. Küsimusele, kas remondi järel paneb ka Eesti pool üles mõne sildi, mis näitab Ruhja või Valmiera peale, vastas Allik, et kahe riigi ühist teetööd arvestades võib seda tõesti teha.