Rein Taaramäe soovitab uut rattamaratoni harrastussportlasele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Sakala
Copy
Pühapäeval sõidetakse esimene Mulgi rattaralli.
Pühapäeval sõidetakse esimene Mulgi rattaralli. Foto: PEETER KÜMMEL/SAKALA

Pühapäeval asetleidva esimese Mulgi rattaralli rada on Eesti parematele ratturitele juba tuttav eelmisest suvest, mil nad selgitasid Viljandis enda seast maanteesõidumeistri.


Toonane võitja, Cofidise profiklubi liige Rein Taaramäe kinnitas teisipäeval, et kavatseb ka sel pühapäeval siin startida.

Tuntumatest Eesti ratturitest on Mulgi rallile osalema oodata veel Jaan Kirsipuud ja ühte Eesti paremat eraldistardist sõitjat Ervin Korts-Lauri. Endisaegsetest kuulsustest on lubanud kohal olla näiteks Riho Suun.

Rein Taaramäe julgustas kaasa tegema ka kõiki pühapäevasportlasi. Tema sõnul on Viljandimaa sarnane Otepääga: pole vaja karta sirgeid ja ebahuvitavaid teid ning ka küljetuult on vähem kui mujal. «Midagi üleloomulikult rasket seal pole. Ilus kuppelmaastik ja mõnusad väikesed teed võiksid ju rahvast rallile kutsuda küll.»

Mulluse Eesti meistrivõistluste rajaga võrreldes on Mulgi rattaralli oma tunduvalt lihtsam: ei tule võtta raskeid tõuse linnas.

Rein Taaramäe arvates on 83 kilomeetri mõõdukas tempos läbimine jõukohane kõigile, kes nädalas paar korda harjutavad.

«Minu meelest on distantsi pikkust valides mõeldud just pühapäevasportlastele,» sõnas ta.

Rallile tulijatel soovitas mullune Eesti maanteesõdumeister juua spordijooki ning panna taskusse kolm energiabatooni ja ühe geeli. «Oma kogemustest tean, et ratta seljas nälga jääda on jube,» lausus ta.

Mulgi ralli rada peab kõigile vähegi treeninud ratturitele sobivaks ka hulk teisi Eesti spordis tuntud ja tunnustatud inimesi.

Maastikurattavõistluste sarja «Elion Estonian Cup» peakorraldaja Allar Tõnissaar ütles, et pärast linnatõusude kõrvalejätmist ei pea seda sõitu keegi pelgama.

«Oluline on valida jõukohane tempo, maantee grupisõidu puhul aga endale sobiv seltskond ehk magamisvagun,» rõhutas ta.
Eesti tippude sekka kuuluv Ivo Suur tundis seevastu kurvastust, et Kõrgemäe ja Huntaugu tõus rajalt kõrvale jäävad. «Just need olid siinse sõidu maasikad ja parimad jõuproovid.»

Mõni päris hea, pikk ja lauge tõus pühapäevasele ringile tema arvates siiski jääb.

Eesti jalgratturite liidu peasekretäri Urmas Karlsoni hinnangul on Viljandimaal rattaspordi harrastajale väga sobiliku profiiliga rajad.

«Selleks et läbida 83-pikkust distantsi, peaks tervisesportlane olema viimase kuu jooksul jalgrattaga läbinud ligi 500 kilomeetrit või siis treeninud 17—20 tundi,» rääkis ta. «Kui treeningumaht on olnud väiksem, tuleks tempovalikul ettevaatlikum olla. Kindlasti aga sobib see sõit ka naistele.»

Eliitsportlastele on 83 kilomeetri pikkune võistlus Karlsoni arvates mõnus vaheldus treeningutele.

«Palju sõltub muidugi olukorrast ehk sellest, kui kiireks võidusõit kujuneb. Ka lühikest maad läbides võib kulutada väga palju energiat,» arutles ta. «Tegelikult just kiirust tullaksegi Viljandisse otsima, sest treeningutel on raske seda saavutada.»

Jalgratturite liidu treenerite nõukogu esimees Jüri Kalmus tunnustas Viljandi rattaklubi selle eest, et too võttis rallit korraldades aluseks päevapealt 117 aastat tagasi teoks saanud läbi aegade esimese rattaspordivõistluse Viljandimaal.

«Minu arust on Sakala kõrgustik harrastajaid ja tegevsportlasi ühendava rattaralli korraldamiseks igati sobilik,» leidis Kalmus ning lisas, et Viljandi võistlus peaks olema konti mööda kõigile, kes on läbi sõtinud Tartu rattaralli.

Esimese Mulgi rattaralli start antakse Viljandi piirilt Unistari autokeskuse juurest pühapäeval kell 12. Kel 13.20 lähetatakse rajale 38-kilomeetrisel distantsil osalejad.
 

Tagasi üles