Rootsi turg ja Eesti ettevõtted

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Christa Torm
Christa Torm Foto: Erakogu

EESTI ETTEVÕTJA, kes soovib suunduda Rootsi turule, peaks mõtlema eelkõige sellele, kuidas seal kanda kinnitada, oma mainet kujundada, häid partnereid leida ja äri rahulikult kasvatada. Rootsit tasub kaaluda siis, kui ettevõttel on tõesti ainulaadne toode või teenus, mis sinna sobida võiks. Sellisel juhul on eeltöö tõenäoliselt juba tehtud ja ettevõtjal on põhjalikud teadmised oma valdkonnast sealsel turul.

Rootsi pole kindlasti koht, kus saaks realiseerida kiire müügivajaduse. Rootslased vajavad mõtlemisaega ja kiirustavad harva. Nad otsivad Eestist tõsiseltvõetavaid ja usaldusväärseid äripartnereid.

Eelnevaga ei taha ma öelda, et eestlaste teadlikkus ei ole rootslaste omaga samal tasemel. Lihtsalt Eesti ettevõtete finantsolukord on tihti keerulisem ja nad vajavad ellujäämiseks kiireid müügivõimalusi, isegi kui nad teavad, et see ei pruugi olla kõige parem strateegia. Erinev mõtteviis võib tulla ka sellest, et Eesti päritolu ettevõtted on enamasti Rootsi omadest väiksemad.

Märksõnad

Tagasi üles