Kommentaar: Kaugbussid löövad Saksamaal rekordeid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kristiina Vaarik
Kristiina Vaarik Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Poolteist aastat tagasi lõppes rohkem kui 70 aastat kestnud Deutsche Bahni ehk Saksamaa Raudtee monopol ja pärast seda on kaugliinibussid agaralt vaakumit täitnud. Peaaegu iga nädal teatatakse uute liinide avamisest.

Eelmise aasta alguseni olid Saksamaal kaugliinibussid mõne üksiku erandiga keelatud, et kaitsta raudteeliinivõrgu arendamist. Rongiga saabki peaaegu igasse kolkakülla ja kui päris lähedale ei pääse, viib kohalik liinibuss edasi. Rongid on Saksamaal väga mugavad ja sõiduplaan tihe. Regionaalrongid peatuvad sagedamini, ICE-d ehk linnadevahelised kiirrongid tuiskavad ühest paigast teise 250-kilomeetrise tunnikiirusega.

Nurinat põhjustavad vaid kallid piletid. Kui osta pilet viimasel hetkel sõiduks ühest Saksamaa otsast teise, näiteks Münchenist Hamburgi, võib selle hind küündida 150 euroni. Kolm kuud ette ostes maksab odavaim pilet – ja jutt on ikka üheotsapiletist – 29 eurot, aga alati ju nii vara oma sõite planeerida ei saa.

Tagasi üles