Miks ma kritiseerin linna kodulehte?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Arno Kütt
Arno Kütt Foto: Elmo Riig

VILJANDI linnapea avaldas 20. juuli «Sakalas» arvamust, et minu kriitika linnavalitsuse kodulehekülje kohta polnud asjakohane. Püüan alljärgnevalt oma mõtteid põhjendada.

KÕNEALUNE kodulehekülg näeb tänapäevane välja ning kodanikele ja turistidele mõeldud alajaotused täidavad suuresti oma eesmärke. Ent erinevalt linnapeast leian mina, et kriitika rubriigi «Ettevõtjale» pihta on vägagi asjakohane.

Olen olnud Viljandi patrioot ja niipalju kui võimalik, katsunud oma ettevõtmisi ikka siin hoida. Minu kriitika tulenes soovist, et Viljandist ei saaks provintslik ääremaa, vaid ta areneks ning oleks ettevõtjatele ja investoritele ligitõmbav ja uuendusmeelne väike linn, kuhu inimesed ka mujalt meelsasti elama asuksid.

Viimase kahe aastaga on meie naaberlinnad Paide, Pärnu ja Tartu suutnud oma elanike arvu suurendada, samas kui Jõgeva, Valga ja Viljandi on elanikke kaotanud. Viljandist on saanud punane latern nii protsentuaalselt kui absoluutarvult. Andmed pärinevad statistikaameti kodulehelt www.stat.ee.

ETTEVÕTJANA ootan, et Viljandi linnavalitsuse kodulehekülje ettevõtjale mõeldud alajaotus annaks ülevaate siinses ettevõtluses toimuvast ning tooks välja linna positiivsed küljed ja tugevused. Just sealt võiks investor leida vastuse, miks ta peaks Viljandisse tulema ja siia oma raha paigutama.

See leht peaks ligi meelitama uusi ettevõtteid mujalt Eestist ja ka piiri tagant. Koduleht peaks olema firmajuhile Viljandi visiitkaart — on see ju kõige odavam ja efektiivsem viis nii senistele kui potentsiaalsetele ettevõtjatele ja investoritele infot edastada.

MILLIST INFOT jagab Viljandi kodulehekülg (www.viljandi.ee) rubriigis «Ettevõtjale» praegu?

Avanud mainitud koha, leiame alajaotuse «Viljandi ettevõtlus arvudes». Sealt saan teada, et Viljandis on 19 311 elanikku ning 1. jaanuaril 2009 oli siin 474 registreeritud töötut. Peale selle on veel pisut ettevõtlusega seotud infot poolteise aasta tagusest ajast. Mis on aga majanduses pärast seda toimunud?

Rubriigist «Võimalused» lootsin teada saada, milliseid võimalusi linn ettevõtjale pakub. Leian neli alateemat: «Linn müüb ja rendib», «Vabad maad», «Vabad rendipinnad» ning «Riigihanked». Ja mis info seal kirjas on? Ei midagi! Igal lehel ilutseb lisaks tühjusele vaid üks lause: «Viimati muudetud 20.09.2007.»

EDASI VALIN rubriigi «Uudised ja teated». Tahan lugeda, mida aktuaalset on Viljandis ettevõtluse vallas. Ja jälle pettumus: sinna on selle aasta jooksul tehtud kõigest üks sissekanne.

Kui võtta lahti ingliskeelne lehekülg «Business», mis peaks olema mõeldud eelkõige välisinvestoritele, läheb asi veel tunduvalt hullemaks. Viljandi ettevõtlust tutvustaval esimesel leheküljel ei ole ühtegi ingliskeelset lauset. On ainult kolm eestikeelse allkirjaga pilti, mis küll kuidagi Viljandi ettevõtlust ei tutvusta. Ka muud alajaotused on sisutühjad, sest sealt leiame üksnes lause: «Last modified: 20.09.2007.»

KUI LINNAPEA arvates on koduleheküljega kõik hästi ja kriitika alusetu, siis minu arvates on küll midagi paigast ära või on kellegi töö tegemata ja linnapea ei ole lihtsalt asjaga kursis.

Selleks et infoajastul edukas olla, ei piisa, kui tehakse ära nõutav miinimum. See kehtib ettevõtete kohta ja peaks samamoodi olema ka omavalitsustes.

Kui kodulehelt vaatavad vastu eksitavad ja rohkem kui poolteist aastat vanad andmed ning paljude rubriikide all on tühjad lehed, toob see linna ettevõtlusele kasu asemel kahju.

VÄIKE SOOVITUS: kui linnavalitsusel on koduleht, mis on mõeldud ühtlasi ettevõtjale, siis palun kirjutage selle avalehele kas või viis punkti, miks ettevõtja võiks Viljandisse kolida, mis on selle linna eelised ja mida tal on pakkuda. Ning seda kindlasti ka inglise ja saksa keeles. See peaks olema miinimum.

Loodan, et linnajuhid panevad end hetkeks tegutseva või alustava ettevõtja või investori rolli ning vaatavad kodulehe selle pilguga uuesti üle ja püüavad konstruktiivsesse kriitikasse professionaalselt suhtuda.

Tagasi üles