Millega «Mere märgid» teie tähelepanu köitis?
Iiri lood on eestlastele ikka päripidi olnud ning neid on tahetud nii näha kui teha. Selle loo puhul on tore, et tal on helgepoolne lõpp: kedagi ei tapeta ära ja õudust ei ole, nagu on näiteks «Connemara» lugudes. Ega ma mingit õõva muidugi otsinudki. «Mere märgid» on tõsine, kuid siiski huumoriga pikitud.
Ugalas olin teinud kaks suure koosseisuga asja järjest: «Sajandi» ja «Arabella». Tahtsin teha jälle midagi sellist, mille puhul on võimalik töötada väheste näitlejatega nii, et ei peaks rabistama ja saaks luua koos nendega lavastuse ilma, mitte lihtsalt realiseerida oma visiooni aja surve all. Nii just kujuneski ja mul on selle üle väga hea meel.
Kui kergelt te peaosalised leidsite?
Pakkusin meespeaosa Meelisele kohe. Koostöö, mis meil «Sajandis» oli ja mis talle muu hulgas preemia tõi, oli väga hea. Tahtsin talle pakkuda ka võimalust kutsuda enda kõrvale ükskõik milline naisnäitleja. Meelis ütles, et neil hakkas Kadri Adamsoniga Merle Karusoo «Minu omas» lavapartnerlus küll sündima, kuid ei jõudnud ammendava tulemuseni kasvada ning ta prooviks hea meelega seda veel. Kadri oligi vaba ja nii see sündis.
Kuidas lavastusele mängupaiga kohavaim kaasa kõnelema hakkab? Meri just lähedal ei ole.
Siit on mereni umbes 30 kilomeetrit, kuid lõunaeestlased on mulle kinnitanud, et see koht on piisavalt mere ääres. Ma ise seda ehk aknast välja vaadates ei taju, aga suurt vastuolu selles mõttes nagu ei ole. Läänemaa on ju ikkagi mere ääres.