Esimesel nädalal, mil Eestis pidi kaupade ja teenuste hindu näitama peale kroonide ka eurodes, ei täitnud nõudeid pooled ettevõtjad.
Pooled ettevõtjad pole nõudeid täitnud
Alates 1. juulist nädala jooksul kontrollis tarbijakaitseamet järelevalve korras 190 Eesti kauplust, e-kauplust ja teenindusettevõtet. Teiste seas vaadati hindade esitamist kütusetanklates, pankades, juuksurisalongides, keemilise puhastuse vastuvõttudes ning toitlustusasutustes.
Rikkumisi tuvastati 98 korral ehk 51 protsendis kontrollitud firmades ning need seisnesid enamasti eurohindade puudumises või vales ümardamises.
Veebipoed
100 korral kontrolliti
e-poode, kes müüvad lastekaupu, turismiteenuseid, mööblit, tehnikatooteid, raamatuid, kosmeetikat, kontoritarbeid ja erootikakaupa. Rikkumisi avastati 55 korral. 39 ettevõtjal puudusid eurohinnad, seitse oli eksinud ümardamisreeglite vastu ja üheksa oli hindu arvutanud vale kursiga.
Veebipoes ei pea hind olema iga toote või teenuse juures eraldi, küll aga peab juhul, kui see nii ei ole, kasutada olema kalkulaator, mis arvutaks kroonihinnale eurodes täpse vaste.
Kaubandus- ja teenindusettevõtted
80 kaubandus- ja teenindusettevõttes tuvastas tarbijakaitseamet rikkumisi 38 korral (47,5protsenti). Enamasti seisnesid need selles, et eurohindu polnud jõutud veel lisada ehk siis need puudusid kas osaliselt või täielikult.
Oli ka juhtumeid, et hinnad olid arvutatud, võttes aluseks vale kursi või ümardamisreegli. Neile ettevõtetele määras amet tähtaja, milleks peavad kõik puudused likvideeritud olema, ning teeb neis järelkontrolli.
Reidid jätkuvad
Tarbijakaitseameti nõustamistelefonidel 620 1707 ja 1330 helistati eurohindu puudutavates küsimustes esimese nädala jooksul 64 korral ning ametisse esitati kaheksa hindade kahes vääringus avaldamise kohta käivat kirjalikku järelepärimist.
Tarbijakaitseamet jätkab järgnevatel kuudel intensiivselt eurohindade esitamise kontrollimist ja nõuete mittetäitjate avalikustamist ning rikkumise korral võtab kasutusele sanktsioonid.