Juhtkiri: Suured mõtted

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Valuoja org
Valuoja org Foto: Aivar Aotäht

Eelmisel nädalal kirjutas «Sakala» ideest luua 2015. aastaks Viljandisse Valuoja orgu minihansalinn. Tänasest lehest saab lugeda, et linnajuhid pole maha matnud Viljandi järve kohale köisraudtee rajamise mõtet. Kui lisada lossimägede ja Huntaugu mäe nõlvale suure seikluspargi loomise idee, mille pakkus enne valimisi välja Isamaa ja Res Publica Liit, saame kokku ühe lause Viljandi võimulepingust.

Nimelt on võimul olev koalitsioon lubanud järgmise kolme ja poole aasta jooksul kõigi nende teemadega tegelda. Kolm eespool nimetatud ehitist on mahukas dokumendis koondatud ühte lausesse ja seda, et mõni neist järgmisteks valimisteks valmis saab, pole kuskil selge sõnaga lubatud.

Praegu oleks linnajuhtidel õige aeg laua taha istuda ja mõelda, milline kolmest rajatisest võimuperioodi jooksul valmis teha. Kui kõik plussid ja miinused ritta panna, tuleb võitjaks minihansalinna idee. Esiteks vajab see kõige vähem raha, sest rajataks sisuliselt teiste hansalinnade kulul. Teiseks aitaks selline tegevus Viljandil end maailmas kõige enam tutvustada, sest 200 Euroopa linna peaksid arutama Viljandi palvet hansalinna loomises kaasa lüüa.

Kui vähemalt 30-40 linna võtaks viljandlaste ettepaneku vastu ning 2015. aasta hansapäevade ajaks kerkiksid Valuoja orgu või mõnda teise Viljandi piirkonda keskaegsete ehitiste mudelid, oleks viljandlastel midagi täiesti ainulaadset, mida hansapäevade külalistele näidata.

Köisraudtee ning suure seikluspargi idee pole samuti halvad, kuid on tõenäoliselt palju kallimad ega ole nii ainulaadsed kui keskaegsete majamudelite linnak. See aitaks Viljandil pakkuda viie aasta pärast siia saabuvatele hansalistele mahukat ja põnevat programmi.

Tegutsema tuleb asuda juba praegu, sest teemapargi loomine nõuab tublisti aega. Ka köisraudtee mõtet ei tohi kapinurka tolmuma jätta, sest kui selle rajamise hind on vastuvõetav, sünniks atraktsioon, mis muudaks Viljandi huvitavamaks nii omadele kui võõrastele.

Tagasi üles