Nii suure muudatuse puhul, nagu on maakonnaliine teenindavate bussifirmade vahetumine, on väikesed äpardused ilmselt vältimatud. Ent on äärmiselt kahtlane, kas võib pelgalt äparduseks nimetada seda, kui mõnel inimesel sõit sootuks tegemata jääb, sest ta ei mahu rahvarohket liini sõitvasse väikebussi.
Juhtkiri: Viimase hetke tagajärjed
Kurb tõsiasi on see, et Lõuna-Viljandimaal sõitjaid vedaval osaühingul Automen on kasutada ainult üks suur buss ja nendel liinidel, kuhu see ei jõua, tuleb hakkama saada mikrobussidega, mis on tipptundidel rahvast täis tuubitud.
Ülerahvastatud sõidukites pole mitte ainult umbne istuda ja ebamugav seista, vaid avariisse sattudes või järsu pidurduse korral võivad need olla inimestele ülimalt ohtlikud.
Üksi Automeni juhtunus süüdistada ei saa. Ei võinud ju see firma parata, et riigihanke esmalt võitnud ATKO Transil tekkis maksuvõlg, tema võit tühistati ning Mulgi Reisid järgmisteks võitjateks kuulutatud MTG ja Automeni pakkumised vaidlustas. Ka riigihanke korraldanud maavalitsusel oleks nimetatud viivituste ärahoidmiseks olnud raske midagi ette võtta.
Ent sõitjat, kes peab palavas bussis kummargil seistes pika maa maha loksuma või kes üldse bussi ei mahu, lohutavad need vabandused vähe.
Et leping maavalitsuse ja vedajate vahel sõlmiti vähem kui kuu enne uute firmade töö algust, jäid nende ettevalmistused viimasele minutile. Samas oleksid Automen või MTG võinud taotleda ajapikendust ning tunnistada, et nii kiiresti pole võimalik liine üle võtta. Selle asemel kinnitasid mõlema ettevõtte juhid enne, kui lepingule käe alla panid, et saavad kõigega hakkama. Kas ikka said?
Maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juht Tõnis Korts on palunud anda bussifirmadele kohanemiseks 10 päeva. Täna saab see tähtaeg läbi. Tahaks väga loota, et esmaspäevast ei pea sõitjad uute firmade sisseelamisraskuste pärast enam kannatama. Nemad pole ju milleski süüdi.