Nurgatagune asukoht annab tunda kauba müüginumbrites

Sigrid Koorep
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ehkki Brigitta Äri juhataja Maarika Sibritsa sõnul teeb ruumirohkus poeskäigu klientidele mugavamaks, pärsib heameelt see, et Centrumi esimeselt korruselt teisele kolinud kauplust ei leia inimesed sageli üles.
Ehkki Brigitta Äri juhataja Maarika Sibritsa sõnul teeb ruumirohkus poeskäigu klientidele mugavamaks, pärsib heameelt see, et Centrumi esimeselt korruselt teisele kolinud kauplust ei leia inimesed sageli üles. Foto: Marko Saarm / Sakala

Kui ratastoolis klient ütles Brigitta Äri juhatajale Maarika Sibritsale, et nüüd ta hakkab kirja- ja kunstitarvete poes isegi rohkem käima, sest Centrumi keskuse teise korruse ruum on avaram, leidub neid, kes kolinud kauplust üleski ei leia.

«All oli meil kitsas,» kinnitas Maarika Sibrits ja lisas, et kui kaubanduskeskuse esimesele korrusele tulid uued rentnikud, pidi tema pood kõrgemale kolima, ent probleem on juhataja sõnul selles, et inimesed ei leia neid sealt nurgast enam üles.

Juba mai algul asukohta vahetanud poele lubati toona üht klaasseina, mis Sibritsa sõnul palju päästaks, sest siis oleks kaup kohe trepist tulijale näha. Praegu veel klaasseina pole ja see, et inimesed kauplust ei märka, on mai müüginumbrites tunda andnud.

«Muidugi päris üks ühele ei saa võrrelda, sest selle aasta mai oli väga soe ja inimesed võib-olla ei tulnudki linna, vaid olid käpuli peenras,» tähendas Sibrits.

See, et uues boksis on äri tarvis palju rohkem ruumi, teeb Maarika Sibritsale heameelt ja tema sõnul ütlevad kliendidki, et see on peaasi.

Asukoht hüvitab suuremad kulud

Avaramat pinda või soodsamat asupaika on Viljandis hiljaaegu jagunud ka teistele kauplustele. Tartu tänavalt Centrumi keskusesse minekut kiitsid jahi- ja kalastustarvete kaupluse Baltic Hunter omanikud. «Pood on meil ju praegugi rahvast täis,» rõõmustas Mart Marandi müügisaali poole viibates. Eik Rullingo kinnitas, et neil läheb paremini ja müük on tublisti tõusnud. Nüüd liikuvat kaupluses ka sellist rahvast, kes Tartu tänava keldripoodi mitte kunagi sisse ei astunud.

«Kulud on siin muidugi suuremad, aga asukoht mõjub ostjate hulgale hästi,» sõnas Rullingo ja lisas, et vanalinnas oli veel see häda, et tasuta parkimise tõttu ei saanud kliendid enam kuhugi autot panna.

Rõivakaupluse Feng klienditeenindaja Kristi Metsamart tähendas aga, et neile sobib just Tartu tänava asukoht, sest nad said vajalikku ruumi kaubavaliku laiendamiseks. «Seda muret, et rahvas meid Lossi tänava asemel siit üles ei leia, kindlasti pole – Viljandi on väike linn,» nentis ta ja märkis, et tegelikult liigub Tartu tänaval poodi astuvaid inimesi hoopis rohkem.

Rõivaid ja aksessuaare müüva kaupluse Evita juhataja Veera Peterson rõõmustas, et nemad on samuti rahva sekka jõudnud, kuigi müüginumbrid lähevad aasta-aastalt kehvemaks. «Praegune asukoht ikka natuke mõjutab,» arvas ta ja lisas, et bussijaamas käib rahvast kogu aeg. «Inimesed ju tulevad ja lähevad ning mõni astub möödaminnes poodi ka, kas siis ostma või niisama vaatama.»

Veebruaris kolis Evita Mainori majast ära seetõttu, et bussijaama R-kiosk tahtis laieneda. «Meil oli bussijaamas üks väike aksessuaaripood kohe R-kioski kõrval, kuid nad tahtsid seda ruumi endale,» selgitas Peterson. Evitale pakuti sealsamas teist ruumi, mis oli parajalt suur, et rõivaste ja aksessuaaride kauplus kokku panna.

Kolimissilt jääb märkamata

Kauplusepidajate sõnul on teise paika asumisega selgeks saanud see, et inimesed silte ei loe. «Vahet ei ole, kas kolimise kohta on silt uksel või mitte, klient tahab poodi tulla siis, kui talle äkki meenub, et sealt saab vajalikku asja,» ütles Veera Peterson. «Isegi paar aastat võib see nii kesta.»

Siltide ignoreerimist on täheldanud ka Maarika Sibrits. Brigitta Äri kolimise kohta on teade väljas Centrumi esimesel korrusel endise poeboksi ees. «Seal on kirjas, et vaja on eskalaatoriga üles minna, aga silti ei nähta, inimene vaatab sageli, et poodi pole ja läheb ära,» tõdes ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles