Bussipiletite hinnad tõusevad linnas ja maal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eile pärastlõunal Viljandi bussijaamas Kolga-Jaani bussi oodanud Loreida Põldmaa märkis, et elu läheb kogu aeg kallimaks. Seetõttu ei imestanud ta ka bussipiletite hinnatõusu üle.
Eile pärastlõunal Viljandi bussijaamas Kolga-Jaani bussi oodanud Loreida Põldmaa märkis, et elu läheb kogu aeg kallimaks. Seetõttu ei imestanud ta ka bussipiletite hinnatõusu üle. Foto: Elmo Riig / Sakala

Et reisijate arv väheneb ja liinivedude kulud tõusevad, otsustas Viljandi maavalitsus alates augustist tõsta bussipiletite hindu nii linnalähi- kui maakonnaliinidel.

Viljandi maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Kaupo Kase kinnitas, et avalikel liinivedudel tõusevad piletihinnad 20 protsenti. «Olukord on selline, et kui riigipoolne toetus avalikule liiniveole on tõusnud ja lagi on käes, siis reisijate arv järjest väheneb. Ka on tõusnud üldised ühistranspordikulud ning osa kommertskaugliine on vaja asendada avaliku liiniveoga,» selgitas Kase hinnatõusu põhjusi terves maakonnas.

Hinnatõus on paratamatu

Kui praegu maksab ettemaksukaardiga ostetud sõit Viljandi linnalähiliinidel 50 senti, siis alates augustist tuleb sõidu eest maksta kümme senti enam. Need, kes soovivad osta sõidupileti bussist, peavad 80 sendi asemel välja käima ühe euro. «Bussijuhtidel on vahel raha tagasi anda väga ebamugav. Ka soovime sellega soodustada seda, et inimesed hakkaksid elektroonilisi kaarte kasutama,» märkis Kaupo Kase. Ta lisas, et sellele, kes sõidab bussiga vaid paar korda aastas, ei tee hinnatõus arvatavasti midagi.

Õpilase kuupilet maksab augustis endiselt kümme eurot, küll aga kallineb täiskasvanu kuupilet 14 eurolt 17 eurole. «Inimestele hinnatõus kindlasti ei meeldi, kuid midagi pole teha,» tõdes Kase.

Viimati tõusid bussipiletite hinnad 2008. aastal ja kui midagi ettenägematut ei juhtu, võivad need muutuda uuesti 2018. aastal. «2018. aastal on uus riigihange ja siis lõpevad lepingud praeguste vedajatega,» selgitas ta.

«Ma olen täiesti sõnatu praegu, suur üllatus, ei oska midagi öelda,» vastas eile raamatukogu juures bussi oodanud Helbe Hunt küsimusele bussipiletite hinnatõusu kohta.

Kuigi esialgne üllatus oli suur, tõdes ta hiljem, et tegemist on paratamatusega ja kui läheb kallimaks üks asi, tõuseb ka teise hind. «Ise kasutan kuukaarti, sest töökoht on kaugemal. Kindlasti teen seda ka edaspidi, sest üksikult ostes läheb kalliks,» märkis ta. «Hinnatõus käib rahakoti pihta küll, sest ma arvestan ja mõtlen iga ostu väga hoolikalt. Teisest kohast hoian seetõttu jälle kokku.»

Kaupo Kase sõnul tõusevad lisaks linnalähiliinidele piletihinnad ka maakonnaliinidel. Praegu teenindab Lõuna-Viljandimaad osaühing Automen ja Põhja-Viljandimaad aktsiaselts MTG.

Ka neil liinidel on hinnatõus 20 protsenti. Kui praegu on liinikilomeetri hind viis senti, siis augustis on see kuus senti.

Soodustused jäävad

Näitlikult öeldes tähendab see, et kui täna maksab Viljandist Mõisakülla sõit kaks eurot ja 20 senti, siis uue hinna järgi tuleb välja käia kaks eurot ja 50 senti. Suure-Jaani saab alates augustist 1,50 euroga praeguse 1,28 asemel. Pileti hind Apja tõuseb 40 sendi võrra ehk 2,30 euroni.

Hinnatõusust hoolimata jääb sõit õpilasliinidel priiks. Ka jäävad endiselt kehtima soodustused elektroonilise kaardiga ostes. «Kui kaardil on ettemaksujääk rohkem kui 19 eurot, siis on soodustus 15 protsenti. Kui kaardil on kuni 19 eurot, siis on soodustus kümme protsenti,» märkis Viljandi Kaupo Kase.

Eile pärastlõunal Viljandi bussijaamas sõitu oodanud inimesed ei teadnud hinnatõusu kohta midagi. «Ma ei oska midagi arvata, sest kõik hinnad tõusevad. Ka bussis on näha, et inimesi on vähe, ju siis pidi hinnatõus tulema,» lausus Kõppu sõita soovinud Asta Mäll. «Ega midagi teha ka ei anna, sest sõitma peab, aga ilma bussita ei saa,» lisas ta. Sama meelt oli ka Kolga-Jaani bussi oodanud Loreida Põldmaa.

Märksõnad

Tagasi üles