Elroni napp infoedastus nurjas maavalitsuse töö

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Iga muudatus rongiliikluses tähendab ühtlasi, et maavalitsusel tuleb muuta linnaliinibusside jaama jõudmise või sealt väljumise aega. Tavaliselt peab muutma veel mitme linnas sõitva bussi graafikut, et linnaliinide sõiduajad üksteisega klapiksid.
Iga muudatus rongiliikluses tähendab ühtlasi, et maavalitsusel tuleb muuta linnaliinibusside jaama jõudmise või sealt väljumise aega. Tavaliselt peab muutma veel mitme linnas sõitva bussi graafikut, et linnaliinide sõiduajad üksteisega klapiksid. Foto: Marko Saarm / Sakala

Maavalitsuse ametnike ja bussifirma esindajate pingutused panna Viljandi linnaliinide sõiduplaan klappima Elroni rongigraafikuga jooksid liiva: selgus, et kogu suur töö oli tehtud nende rongiaegade järgi, mis ei vastanud tegelikkusele.

Nüüd on maavalitsuse transpordialaga tegelevatel töötajatel ja bussifirmal aega napilt viis päeva, et ühe Elronist saatmata jäetud e-kirja pärast pühapäevaks uus sõiduplaan koostada. Eelmisel nädalal avalikustatud suvise sõiduplaani tegemiseks kulus maavalitsusel peaaegu kuu.

Poolteist kuud tagasi sai maavalitsus Elronilt kirja, milles too edastas suvise sõiduplaani koos klausliga, et see on esialgne. Mingit täpsustatud plaani hiljem ei saadetud ning maavalitsuse töötajad hakkasid linnaliinibusside aegu rongide saabumise ja väljumisega klapitama. «Meil oli veel väga hea meel, et rongifirma nii vara muutustest teada andis ja meile piisavalt aega jättis,» meenutas Viljandi maavalitsuse arenguosakonna spetsialist Katrin Reimo.

Tähelepanelik kodanik leidis vea üles

Eelmise nädala hakuks oli suur töö tehtud ning maavalitsusse jõudsid juba kiletatud sõiduajad, mis pidid bussipeatustesse minema. Eile helistas aga maavalitsusse üks tähelepanelik kodanik ja kurtis, et busside ja rongide ajad ei klapi omavahel. Kui ametnikud aegu võrdlema hakkasid, selguski, et esialgne ja kinnitatud rongide graafik ei ühti.

«Tänu helistajale saimegi graafikute erinevusest teada,» tunnistas Reimo. Eile pärastlõunaks oli selge, et muuta oleks vaja vähemalt kolme vaksalisse saabumise ja väljumise aega. Sellised muudatused tähendavad aga, et korrektuure on vaja teha ka mõne teise linnaliini väljumisaegadele, et busside sõiduajad omavahel klapiksid.

Elron: muudatused on väga väikesed

Nelja Viljandisse saabuva ja nelja siit väljuva reisi ajad erinevad esialgsest graafikust enamasti kaks kuni seitse minutit. Ühel puhul on aga algse ja tegeliku aja vahe 25 minutit.

Elroni müügi- ja arendusjuht Norbert Kaareste selgitas, et suvise sõiduplaani kava saadeti küll välja märtsi algul, ent seal oli rõhutatud, et see on esialgne. «Esialgses graafikus oleksime võinud ka öelda, et rong saabub poole viie paiku,» arvas Kaareste.

Muudatused algses ja tegelikus plaanis tulenesid tema sõnul raudtee omanikust. Raudtee kuulub Edelaraudtee Infrastruktuurile ning sellel firmal on otsustav sõnaõigus. Et kõik rongid teele ära mahuksid, tuligi sõiduaegu mõnevõrra muuta. Õhtuse rongi väljumisaeg muutus aga algul prognoositust 25 minutit hilisemaks Balti jaama hõivatuse tõttu.

Elron tegi lõpliku, 1. juunist kehtima hakkava plaani reisijatele teatavaks kaks nädalat tagasi, kuid Viljandi maavalitsusele selle kohta infot ei saatnud. «Tuleb nentida, et meilitsi me kinnitatud sõiduplaani ei saatnud,» ütles Kaareste. «Märkus õige. Edaspidi katsume rohkem infot edastada.»

Katrin Reimo avaldas arvamust, et 1. juuniks saab ka linnaliinibusside sõiduplaan korda ning uued ajad pannakse peatustesse üles. Eelmisel nädalal internetis juba avalikuks tehtud suvise sõiduplaani koristasid maavalitsuse ametnikud eile ennelõunal veebikülgedelt ära.

Maavalitsus on valitsusasutus, mille ülesanne on esindada riiki. Paljude teiste kohustuste hulgas on tal ülesanne korraldada maakonnas reisijate vedu. Aktsiaselts Elron on riigile kuuluv rongifirma, mis veab ühes kuus Eestis ligi 400 000 reisijat.

Tagasi üles