Eesti õpilased lahendavad probleeme edukalt

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Probleemilahendamise oskuste testis uuriti õpilaste üldist arutlemisoskust ning võimet ja motivatsiooni lahendada uudseid probleeme.
Probleemilahendamise oskuste testis uuriti õpilaste üldist arutlemisoskust ning võimet ja motivatsiooni lahendada uudseid probleeme. Foto: Elmo Riig / Sakala

Eesti õpilased on probleemilahendamise oskuselt maailma paremiku hulgas ja Eesti on 44 riigi seas 12. kohal, selgub õpilaste oskusuuringu PISA tulemustest.

Juba mõnda aega tagasi tuli PISA 2012. aasta uuringust välja, et matemaatikas ja lugemises on Eesti õpilased 11. ja loodusteadustes kuuendal kohal. Nüüd sai teatavaks, et õpilaste probleemülesannete keskmise soorituse põhjal sarnaneb Eesti Suurbritannia, Saksamaa, Tšehhi, Prantsusmaa, Hollandi, Itaalia ja Ameerika Ühendriikidega. Probleemilahedusoskus korreleerub tugevamalt matemaatikateadmistega ja nõrgemalt lugemisoskusega.

Uuringu põhjal on Eestis väga vähe kesise probleemilahendusoskusega õpilasi: ligi 85 protsenti siinsetest õpilastest jõudis vähemalt baas- ehk teisele tasemele. Euroopas on Eestist veel vähem kesise probleemilahendusoskustega õpilasi ainult Soomes. Viiendale ja kuuendale ehk kõrgtasemele jõudis 11,8 protsenti õpilastest, mis on üsna sarnane OECD keskmisega 11,4 protsenti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles