Saada vihje

Vanalinna veteranpoed ootavad kundesid keset magusaid mälestusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Normani äri on perefirma, mida juhib Aldo Nurmeots. Abikaasa Elna Nurmeots, kes teenindab ostjaid leti taga, näitas 90-ndate algusest pärit ulmeliste arvudega saatelehte. Milline vanalinna pood saaks endale tänapäeval lubada tuhande paki pesupulbri tellimist?
Normani äri on perefirma, mida juhib Aldo Nurmeots. Abikaasa Elna Nurmeots, kes teenindab ostjaid leti taga, näitas 90-ndate algusest pärit ulmeliste arvudega saatelehte. Milline vanalinna pood saaks endale tänapäeval lubada tuhande paki pesupulbri tellimist? Foto: Elmo Riig / Sakala

Kui panna seni Viljandi vanalinnas tegutseva Normani äri mälestused arvudesse, räägivad need enda eest: 90-ndate algul võttis pood korraga sisse 20 000 tuubi hambapastat. Tänapäeval tuleb piirduda 10–12 tuubi tellimisega.

20 000 hambapastat oli kuu aja kogus. Järgmisel kuul tuli neid juba juurde tellida. Mitte küll nii suurel hulgal, aga mõned tuhanded ikka. «Teadsime, et kõik ostetakse ära,» ütles Elna Nurmeots, kes peab koos abikaasa Aldo Nurmeotsaga vanalinna poodi, mille nad rublaaja lõpul avasid ja mis pole ka euroga alla andnud.

400 huulepulka, 1000 pesupulbrit, 600 hambaharja, 2000 kätekreemi – need on vaid mõned väljavõtted 1991. aasta saatelehtedelt. Need kirjeldavad aega, mil kaubanduses valitses defitsiit ja vanalinnas oli elu. Isegi TET A TETi-nimelist lõhnaõli võeti korraga sisse 150 pudelit – tänapäeval ei julge kauplus ühte lõhnavett üle kahe-kolme pudeli tellida. Šampoonide ja deodorantide müüki pidid Nurmeotsad lausa piirama.

Märksõnad

Tagasi üles