ÜHA ROHKEM NÄIB, et Rail Balticu ehitamise puhul seatakse peamiseks kriteeriumiks majanduslik tasuvus. Nii on hakanud domineerima seisukoht, et Tallinna–Pärnu–Riia trass on mõistlikum Tartut läbivast, mis kujunevat umbes pool miljardit eurot kallimaks.
Tellijale
Rail Balticu trass ei tohi ohustada loodust
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Projekti eestvedajate väitel oleks Tartut läbiv uus raudtee lühem ja sirgem ning tooks juurde rohkem reisijaid, kaubavedude koha pealt oleks aga tulutoovam Pärnut läbiv trass. See, kui panna uued rööpad vanasse koridori, annaks veel viletsamaid tulemusi. Säärane Tartut läbiv raudtee jääks nii kauba- kui sõitjateveos Pärnu-suunalisele alla.