Äsja remondist tulnud tänav hakkas lagunema

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eile mõne tunni paistnud ere päike tõi teele tekkinud muhud ja lohud paremini esile. Äsjane remont läks linnavalitsuse andmeil maksma 25 925 eurot ja järgmisel aastal planeeritav asfaltimine nõuab umbes 71 000 eurot.
Eile mõne tunni paistnud ere päike tõi teele tekkinud muhud ja lohud paremini esile. Äsjane remont läks linnavalitsuse andmeil maksma 25 925 eurot ja järgmisel aastal planeeritav asfaltimine nõuab umbes 71 000 eurot. Foto: Elmo Riig / Sakala

Kaks nädalat tagasi Viljandis remondist tulnud Oja tee lõik muutus laineliseks ning linn seadis välja kiirust piirava märgi ühes ebatasasuse eest hoiatava lisatahvliga.

Nagu Sakala on korduvalt kajastanud, võeti remont keset sügist ette eelmise linnavalitsuse kiirotsusega. Raha leidsid linnajuhid vaid töö esimeseks pooleks, asfalteerimine jäi teadmatusse.

Novembri esimesel poolel freesiti üles vana auklik asfalt ning veeti aluseks poole meetri jagu kruusa. Seejärel pandi katteks seesama ülesfreesitud asfalt, mida oli tugevdatud mujalt toodud ning suuremat vastupidavust tagava freesmaterjaliga.

Remondi viimasest päevast läks mööda pisut üle nädala, kui Sakala toimetus sai pahase kõne linlaselt, kes hurjutas, et Oja tee olevat nüüd hullem kui enne. Oma nime all ta seda küll kinnitada ei tahtnud ning jäi anonüümseks.

Eile avanes Oja teel üsna laineline vaatepilt. Et tee on varasemast laiem, saab  mäkke üles veel üsna tasaselt, aga keset teed ning paremalt poolt alla sõites tuleb arvestada muhkude ja lohkudega.

Linn teadis riski

Kiiruspiirang lubab parandatud lõigul sõita kuni 30 kilomeetrit tunnis, aga sellinegi kiirus võib autole paraja põntsu panna. Väga magala ninaga autode juhid peavad eriti ette vaatama.

Viljandi linnavalitsuse majandusameti juhataja Reevo Maidla tunnistas, et arvestades tehtud töö olemust ning aastaaega, oli amet teadlik sellest, mis võib vihma mõjul teemuldega juhtuda. Ehk seda, mis juhtus, oligi karta. Ehitaja tööd tema sõnul kindlasti praagiks nimetada ei saa.

«Praegu pole midagi rohkem teha kui oodata, et teemulle ära kuivaks,» lausus Maidla.

Küsimusele, kas millalgi on plaanis lagunema hakanud tee taas siledamaks lükata, vastas majandusameti juhataja, et seda tehakse, kui asi veel hullemaks läheb. «Oleme ehitajaga konsulteerinud ja saanud temalt hinnangu, et praegu pigem mitte puutuda.»

Samas tunnustas Maidla, et kui varem olid savise pinnase peal asfaldiriismed, siis nüüd on teemulle ehk tulevaseks asfalteerimiseks vajalik kruusa ja freespuru kiht.

«Kevadel läheme siit edasi, millegi ümbertegemiseks pole vaja raha kulutada,» lisas ta. «Teelõiku liikluseks sulgeda pole plaanis.»

Ehitaja soovitab

Tee-ehitaja Lemminkäinen Eesti Pärnu osakonna objektijuht Jürgen Jõelaan on öelnud, et parem olnuks Oja tee remont korraga täies mahus ära teha. Samas peaks tee olema sõidetav, kui seda tema sõnul korralikult hooldada.

Milline vastparandatud lõik täpselt välja näeb, ei ole Jõelaan ise näinud, sest on ametis Pärnus.

«Umbes nädal tagasi helistati mulle Viljandi linnavalitsusest,» rääkis ta. «Soovitasin pehmetele kohtadele killustikku peale vedada ja profileerida höövliga. Pehmet liigniisket freesipuru höövliga siluda pole mõtet, sest kandevõimet see juurde ei anna.»

Jõelaan lisas, et Lemminkäinen Eesti Pärnu osakonna meeskond tegi tellitud remondi nõuetekohaselt valmis ning ettevõte on selle objektiga lõpetanud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles