Mõisaküla vagunidepoost on koondatud pooled töötajad

Sakala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

AS Edelaraudtee on viimase paari kuuga koondanud Mõisaküla vagunidepoost ligi pooled töötajad, kuid firmajuhtide kinnitusel depood lähiajal ei suleta.

"Vagunidepoo töötas suure kahjumiga ning me pidime otsustama, kas sulgeda see lõplikult või koondada sealt osa töötajaid," ütles "Sakalale" AS Edelaraudtee juhatuse esimees Jüri Kuusik.

Mõisaküla linnapea Arvids Tisleri sõnul on Mõisakülas ametlik töötuse tase tõusnud poole aastaga kahelt protsendilt viiele protsendile, mis on kõrgem kui maakonnas tervikuna.

Linnapea avaldas kartust, et Edelaraudtee tulevikus ikkagi Mõisaküla vagunidepoo sulgeb ning kõik sealsed töötajad jäävad töötuks. "Suvel töötas seal ligi 40 inimest, kellest nüüdseks on 23 alles jäänud," nentis ta.

Kuusiku sõnul on vagunidepool töö kindlustatud kuni suve teise pooleni. "Ei tasu aga arvata, et jaanipäeval saadame kõik töötajad minema," lausus ta. Juhatuse esimehe sõnul töötab firma selle nimel, et sõlmida klientidega eellepinguid ning jätkata Mõisakülas tööd.

Arvids Tisleri hinnangul muudab Mõisaküla depoo saatuse küsitavaks olukord, et Mõisaküla on juba pikemat aega tupiklinna staatuses. "Samasugune depoo on ka tiheda raudteeliiklusega Valgas, kus Edelaraudtee saaks oma vajalikud tööd ära teha," tõdes ta.

Nii Mõisakülas kui Valgas tegeldakse vagunite ja muu raudteeveeremi remondiga.

Mõisaküla tollipunkt võiks Edelaraudtee hinda tõsta

Esmaspäevasel Edelaraudtee juhatuse esimehe ja Mõisaküla linnapea kohtumisel esitas Arvids Tisler Jüri Kuusikule ka küsimuse, miks pandi Edelaraudtee erastamisele, ilma et Mõisakülas oleks avatud tollipunkti.

"Sellele küsimusele ma paraku vastust ei saanudki, sest Edelaraudtee juhi sõnul kuulub niisuguste otsuste tegemine poliitikute meelevalda," nentis Tisler.

Tema sõnul muudab Edelaraudtee praegune müümine firma hinna madalamaks. "Sellel raudteefirmal puudub praegu väljapääs Euroopasse," lausus ta. "Kui meie tollipunkt töötaks, võiks riik oma firma maha müüa märksa kallimalt."

Tisleri kinnitusel oleneb linna saatus suuresti raudteest. "Kuni Mõisaküla on tupiklinn, tunneb raudtee meie vastu vähe huvi," tõdes ta. "Seega ei saa Mõisaküla ilma avatud piiripunktita eksisteerida."

Marko Suurmägi


Ligi poolte Mõisaküla vagunidepoo töötajate koondamine on suurendanud töötuse taset linnas kaks ja pool korda.

FOTO: ELMO RIIG

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles