Tulevikus ei pea enam pikka maad rongile kõndima

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kaugel näen rongi ootamas… Tulevikus hakkavad Viljandist Tallinna sõitma uued mugavad ja kiired diiselrongid, mis väljuvad jaamahoone eest.
Kaugel näen rongi ootamas… Tulevikus hakkavad Viljandist Tallinna sõitma uued mugavad ja kiired diiselrongid, mis väljuvad jaamahoone eest. Foto: Elmo Riig / Sakala

Märtsi keskel kõlas raadiost uudis, et kõik ooteplatvormid Eesti raudteeliinidel renoveeritakse ja juba mõne aasta pärast hakkavad sõitma ka uued diiselrongid.


Praegu tuleb inimestel, rasked pakid käe otsas, Viljandi raudteejaamast kaugel-kaugel seisvale rongile kõndida ja seal külmas sajus või päikeselõõsas rongi oodata.

Meenub aeg, mil naabriprouat rongi peale sõidutasin. Eakal kehva tervisega naisel oli liikumisega raskusi ja nii sõitsin ooteplatvormini välja, piinlikkust tundes ja umbes viiekilomeetrise tunnikiirusega. Vastu tuli palju rahvast, mõni suuri kompse kandes, mõni karkude või kepiga. Pahameelt korda eirava auto vastu ei näidanud keegi välja — saadi aru, et tegemist pole liiklushuligaaniga.

Inimeste räsimisele tuleb lõpp

«Nüüd on sellistel eksperimentidel ja inimeste räsimisel lõpp,» mõtlen kergendatult platvormide renoveerimisest kuuldes.

Et teada saada, kunas uus ootepaik viljandimaalasi rõõmustama hakkab, helistan Türile Edelaraudtee kontorisse.

Edelaraudtee Infrastruktuuri aktsiaseltsi juhataja Rain Kaarjas ütleb, et temalt on tihti Viljandi ooteplatvormi kohta päritud.

«Olen Viljandi linnavalitsusega sel teemal rääkinud. Kunagi oli neil kavas mingi tänavapikendus. Platvormi ümberpaigutamine eeldab muid toetavaid struktuure. Planeering nägi kõike seda ette,» selgitab ta.

Kaarjase sõnul oleks mõistlik tuua ooteplatvorm Pärnu maantee ülesõidu ja jaama vahele, praeguste kaubaaitade taha.

Ehmunud küsimusele, miks ooteplatvorm ei võiks olla raudteehoone ees, vastab ametimees lohutavalt, et platvormi pikkus on 150 meetrit. «Seda jätkuks nii jaama ette kui ka sinna tsooni, millest mina rääkisin.»

Parkimisplats on olemas

Rain Kaarjas tunnistab, et ei mäleta täpselt, mida Viljandi linnavalitsejad rääkisid. «Taheti pikendada ühte sealt kandi tänavat ja tõsta Pärnu maantee raudteeülesõidukohta edasi,» meenutab ta ning lisab, et kui linna kinnitust mööda midagi ei muutu, on platvormi ehitamine jaama ette ikkagi võimalik, aga seal peaksid olema parkimiskohad.

«Jaamahoone ees on terve suur plats, kus autod saavad parkida ja liinibussid peatuda — tulge vaatama!» kutsun lootusrikkalt.

«No ma olen Viljandi raudteejaamas ikka käinud ka,» lausub raudteeülemus naerdes.

Lõpuks kinnitab ta veel kord, et kui linnal ei ole plaani selle kandi tänavaid ümber ehitada, leitakse mingi muu mõistlik lahendus. Edelaraudtee olevat saatnud Viljandi linnavalitsusele mitu aastat tagasi ka kirja ettepanekuga koos asja arutada, aga pole vastust saanud.

Viljandi linnapea Kalle Jents ütleb, et tema ei tea kirjast midagi, samuti nagu ka plaanist tänavaid ümber ehitada.

«Võimalik, et sellised plaanid on olnud, aga lähiaastatel kindlasti mingeid muudatusi ei tule. Ma ei ütleks, et otseselt seda plaani ei ole. Vahepeal olid mingid läbimurded ja teatud tänavate osas plaaniti muudatusi,» arutleb ta.

Ülesõidu ümberpaigutamist linnapea sõnul kindlasti ei kavandata.
Täpsemalt on asjaga kursis Tarmo Männik linnamajandusametist.

«Juulikuus oleme saatnud Edelaraudteele tehnilised tingimused, mis näevad ette kahe ülesõidu rekonstrueerimise. Tegime ettepaneku tuua platvorm jaamahoone juurde ja ehitada varikatus,» selgitab ta. Kiri on Türi poole teele läinud mullu 30. novembril.

Linn suhtub loiult

Linnavalitusel pole õigust Edelaraudteed kamandada, aga ilmne on, et erilist agarust ta suhtlemises üles näidanud pole.

Rain Kaarjas ütleb, et selline kiri renoveerimistööde kohta on Edelaraudteele tõepoolest  tulnud.

«Varikatust me tavaliselt ehitanud ei ole, kui peatus on otse jaamahoone ees,» kommenteerib ta linna nõudmisi ja see seisukoht tundub igati loogiline.

Taas tuleb jutuks parkimisplats ja taas on põhjust Türi meest Viljandisse kutsuda. Jutt käib ka mõistusepärasest ja süsteemsest ehitusest.

Sellega saab ainult nõus olla, sest ainuke mõistusepärane lahendus on tuua sõitjate platvorm jaamahoone ette.

Järgmisel hommikul leian arvutist Rain Kaarjase kirja, millega ta soovitab artikli lõpetada.

«Edelaraudtee loodab leida koostöös linnavalitsusega Viljandi ooteplatvormi teemale positiivse lõpplahenduse. Ka meie arvates on platvormi toomine jaamahoone ette mõistlik lahendus. Võtame linnavalitsusega suheldes selle taas teemaks ja loodame leida kõiki osapooli rahuldava lahenduse. Kuigi me ei saa rääkida veel konkreetsetest tähtaegadest ning tööde maksumusest, väljendame põhimõttelist valmisolekut ja valmidust teema sõitjatele parimal viisil lahendada.»

Märksõnad

Tagasi üles