Pihlak ongi kohe platsis ja arvab, et Vabadussõja lõpu järel Eesti kaitseväes veel Poola säärikuid ei kantud.
"Kuidas hobuse põlved on?" utsitab järgmine mees Kollomit edasi rääkima.
Kollom teeb küsija suunas paranduse, täpsustades, et hobuse esijalgade puhul ei räägita põlvedest, vaid randmest, ja asub neid võrdlema.
"Näete, see koht siin peab olema sile," patsutab ta randmeliigese esikülge. "Ja liigese luude vahekohad ei tohi nii selgelt näha olla nagu anatoomiaõpikus."
Nüüd märkab keegi, et hobune naerab. Mart Kalm turtsatab selle peale ning küsib kõrvalseisjailt pooli hääli, et huvitav, kelle üle Laidoneri hobune küll naerda võiks.
Kollom sirutab end ülespoole vaatama ja märkab jälle viga: "Suu ei tohi nii suur olla!"
"Aga kui valjad suus seda venitavad," proovib skulptor hobusekasvatajaga vaielda.
"No siis tulevad loomakaitsjad vahele," vastab Kollom.
Omaette kõneaine on hobuse ratsmed. Mis materjalist need pronksist ratsamonumendi puhul peaksid olema, et hiljem, Viljandi mõisamäel nende külge kiikuma kippuvad lapsed neid puruks ei rebiks?
Skulptor pakub välja vasekarva rihma, mida kasutatakse veoautode akudel massijuhtmena.
"Kes mäletab, kuidas Mannerheimil on?" küsib keegi.
Helsingis moodsa kunsti muuseumi ees asuvat Soome marssali Carl Gustav Mannerheimi monumenti ei ole aga keegi niisuguse pilguga silmitsenud.
Jaak Pihlak leiab, et võib-olla on kindral ja tema hobune sedavõrd ühte meelt, et ratsmeid pole vajagi.