Millest tunneb ära hea näitemängu?
Mida mina vaatan? Ma vaatan dialoogi. Kas see on hõrk või on see tühi lobisemine.
Paljude autorite häda on see, et nad ei suuda millestki loobuda, nad kirjutavad üles iga viimasegi olustikulise lause. "Tere!" "Tere!" "Kuulsid?" "Kuulsin." "Kas poes käisid? Mis sa tõid?" Ja siis järgneb pikk loetelu asjadest.
Ühesõnaga dialoogis puudub dramaturgiline pingestatus. Pingestamine ei tähenda ju ainult kriminulli.
Seda pean ma küll ütlema, et näidendi kirjutamisele tuleb teataval määral kasuks varasem näidendite lugemise kogemus. Võiks lugeda nii Smuuli kui Shakespeare'i, aga ka kõike vahepealset, et aru saada, mida üks näidend endas sisaldada võib. Näidend ei pea tingimata olema selline Raudsepa-aegne, täis tegelaste ja tubade pikki kirjeldusi, repliigi ees sulgudes märkus "irooniliselt".
Millised on aga näidendikirjutajate kõige suuremad puudused?
Põhiline häda tundub olevat see, et ainest on kas liiga palju või liiga vähe. Näidend on romaaniga võrreldes nagu haiku luuletusega võrreldes.
Teinekord on päris ilus sü©ee välja mõeldud, aga autor ei ole viitsinud oma "kallikestega" tegelda. Rollid on üheplaanilised. Kui on kuri naabrimees, siis on kuri naabrimees talle ei ole suudetud juurde mõelda mitte ühtegi positiivset tahku. Ei ole viitsitud minna selle inimese mõttemaailma ega mõelda, milline võiks olla tema suhtumine kaabeltelevisiooni või Riia loomaeda, ükskõik millesse.