"See oli väga erutav käik, mis andis mulle palju elamusi," jagas Aare-Ruth Mörner kalmistult saadud muljeid järgmisel päeval. "Mitte igaühel ei ole õnne teada oma mitme põlve taguse vanema viimast puhkepaika. Meie oleme selle lõpuks üles leidnud!"
Aare-Ruth Mörner rõõmustas sellegi üle, et hauakivi ja rauast rist nii heas korras on ning et samba kirju kõik selgesti lugeda saavad. "Siin hingab jumala rahus
Ära karda, sest ma olen sind lunastanud ja nime pärast sind kutsunud, sest sa oled minu päralt," seisab seal.
Kitzbergi muuseumi perenaine Asta Jaaksoo, kelle juures Mörner ja Puhk tol korral ööbisid, oli kaugete külaliste üle lausa õnnelik. "Mul oli huvitav jälgida, kui suurt emotsionaalset lähedust nad ka näiteks Kitzbergiga tundsid," kõneles ta.
Nimelt siis, kui August Kitzberg alles poisike oli, pidas ta vanem vend Jaan Kitzberg Penuja Niitsaadu koolimajas õpetajaametit. Täpselt samal ajal valitses Penuja mõisas Peter Widriks.
"Nemad olid küla kaks kangemat meest, keda võiks ka Vargamäe Pearu ja Andresega võrrelda ning keda külarahvas nende teineteise suhtes riukalike ütlemiste ja tegude pärast teraselt jälgis," pajatas Jaaksoo. "Osa nendest lapsena kuuldud lugudest kirjutaski August Kitzberg hiljem ju oma "tuuletallaja" mälestustesse."
Asta Jaaksoo mõistab Aare-Ruth Mörneri kibelemist oma vanavanaisa hauaplatsile. "Rahu ja üksteisemõistmine nii elavate kui surnute riigis olevate pereliikmete vahel on väga tähtis," ütleb ta. "Sellest ei saada aga iga kord aru. Mõnikord ma lausa imestan, kuidas inimesed nii tuimad on: ei huvita neid ei omakandi vaimulugu ega miski. Vahel, kui nad juhuslikult kuulevad, kes nende majapidamisega varasematel aegadel seotud on olnud, siis nad küll nagu elavnevad pisut, pärides "Kas tõesti?"."