Kivid tõid klaasivahetajatele tööd

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Autotöökodade andmetel on Viljandis klaasivahetuste hulk kasvanud. Kui veel nädal tagasi selliseid juhtumeid polnudki, siis nüüd tuleb Siller Auto töömeestel vahetada päevas vähemalt kolm tuuleklaasi.
Autotöökodade andmetel on Viljandis klaasivahetuste hulk kasvanud. Kui veel nädal tagasi selliseid juhtumeid polnudki, siis nüüd tuleb Siller Auto töömeestel vahetada päevas vähemalt kolm tuuleklaasi. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Viljandi autotöökodades on kasvanud klaasivahetust vajavate sõidukite hulk ning paljud neist on saanud kivitabamuse Tartusse viival teel, mis esimese sulaga lagunema hakkas.


Viljandi ja Tartu vahelisel teel on eelmise nädala lõpust killustik lahti vähemalt paarikümne kilomeetri ulatuses ning lagunemas on ka Viljandist Karksi-Nuia viiv tee. Mõlemat maanteed pindas mullu aktsiaselts Talter.



Üks Vana-Võidus töötav mees meenutas, et sai kivi auto esiaknasse laupäeval ning mingeid hoiatavaid märke ta sellel teel ei märganud.


«Kivi lendas täpselt keskele ja nüüd pole muud teha kui klaas ära vahetada,» nentis anonüümsust palunud autoomanik. «Ma olin ikka väga vihane, kui see juhtus. Mõtlesin, et helistan kohe maanteeametisse ja küsin, kes selle kahju korvab.»



Teine «Sakalaga» vestelnud mees tunnistas, et on kuu ajaga saanud tabamuse koguni kahe auto tuuleklaasi ja need mõlemad tuleb välja vahetada.



Maanteeameti avalike suhete osakonna juhataja Tiina Reismann teatas, et niisuguste juhtumite korral tuleks kahjusaajal toimunu politseis registreerida ning pöörduda tee omaniku esindaja ehk maanteeameti poole. Amet oleks sel juhul vahendaja kannataja ning hooldusfirma või tee-ehitaja vahel.



Kui aga hoiatusmärgid on välja pandud, pole alust kahju sisse nõuda.



Eelmisel aastal pindamistöid teinud aktsiaselts Talter kannab tänavu Lemminkäineni nime. Ettevõtte projektijuht Andres Vinkler tunnistas, et on Viljandimaal juhtunust hämmingus ega mõista enne põhjalikku uurimist, mis siin pinnatud teedel valesti on läinud.



Väitega, et firma on teinud praaktööd, Vinkler nõus ei ole. Tema sõnul olid kõik kasutatud materjalid sertifitseeritud ja tellijaga kooskõlastatud ning ka töö tehnoloogia olevat õige olnud. «Olen seda tööd viis aastat teinud ja sellist asja pole varem juhtunud,» lausus Vinkler.



Mullu pindas sama firma teid veel mitmes maakonnas, kuid ettevõtte esindaja kinnitust mööda mujal selliste muredega tegelda ei tule.



«Probleem on graniitkillustiku ja bituumeni halvas nakkumises,» selgitas ta. Selle põhjuseid hakatakse Vinkleri sõnul otsima laboris.



Ehkki maanteeamet on nõudnud Lemminkäinenilt, et see koristaks teelt lahtise killustiku ja teeks maantee garantiitööna korda, ei saa firma praegu tegutseda.



«Hari on valmis, aga lumega ei saa seda kasutada,» ütles Vinkler. «Parandustöid saab alustada siis, kui väljas on ööpäev läbi keskmiselt 10 kraadi sooja.»

Tagasi üles