Ehkki Viljandi maavalitsus on olnud kaua aega siinset ühistransporti korraldanud bussifirmadega Mulgi Reisid ja Devori Reisid igati rahul, süsteem on hästi sisse töötatud ning sõitjadki tunnevad oma kodukoha liinide bussijuhte nägupidi, on nende ettevõtete aeg meie maakonnas ümber saanud. Seadusega ette nähtud korras välja kuulutatud riigihankel osutus omakandi firmade asemel edukaimaks Järvamaa ettevõte ATKO Trans.
Juhtkiri: Lepingu lõpp
Et praegune riigihangete kord jätab lahtiseks, kuidas ja millega mõõta pakkumiste headust ning millise kvaliteedi peaks firma tagama, jääb üle otsustada üksnes hinna järgi. ATKO Transi esitatud liinikilomeetri maksumus osutus konkurentide omast tunduvalt madalamaks. Tekib küsimus, mille arvelt suudab uustulnuk väiksema rahaga toime tulla.
Tänases «Sakalas» kinnitab konkursi võitnud ettevõtte tegevjuht Kalle Saviste, et firma ei teinud Viljandimaale alapakkumist. Tema sõnade kohaselt on ettevõte leidnud moodused, kuidas odavat hinda hoida. Kas see tähendab töötajatele väiksemaid palku või midagi muud, võib vaid oletada. Kindel on see, et aasta jooksul ei muutu sõitjale midagi. ATKO Trans ei saa maavalitsuselt ka raha juurde küsida, sest sõlmitav leping seda esimesel aastal ei luba.
Enam mõtlemisainet kui see, kas ja kui palju meie maakond kaotab uue bussifirmaga koostööd tehes, pakub fakt, et Mulgi Reisid jätkab tegevust senisest neli-viis korda väiksemana. 120 inimesele teenistust pakkuvas firmas tähendab tegevuse koomale tõmbamine paratamatult ka koondamisi.
Olukorda liiga mustades värvides vaadata siiski ei tasu, sest vaevalt et uus ettevõte töötajaid maakonda sisse tooma hakkab. Küllap leiavad seal endale teenistust paljud praegugi ametis olevad roolikeerajad. Kui aga eakamad bussijuhid otsustavad ennast ümberkorraldustest säästa ja pensionipõlve veetma asuda, võib vabaneda töökohti uutele tulijatele.
Ehkki ette muret tunda pole mõtet, on äsja lõppenud riigihankel siiski nukker maik juures, sest uhke ja paikkonnale viitava nimega firma muutub Viljandimaal marginaalseks.