3. APRILLI «Sakalas» ilmus Norby esindaja Karel Kanneli arvamuslugu «Elion tõkestas viljandlastel meiliteenuse», milles ta väitis, et Elion kaotas ära klientide meilid ning jättis nad seejärel hooletusse. Kahjuks sisaldas see artikkel faktivigu ning eksitas lugejaid. Seepärast pean oluliseks tuua välja tegelikud faktid Elioni ja Norby kokkulepete kohta.
ESITEKS: Elion ei ole teinud Norbyga meiliteenuse ülevõtmise kokkulepet. Kahe firma vahel sõlmitud lepingute järgi võttis Elion Norbylt üle internetiteenuse kliendid ning kohustuse pakkuda klientidele internetiühendust. Meiliteenused Elioni ülevõetavate teenuste hulka ei kuulunud.
Norby pakkus klientidele küll meiliteenuseid ja mõningal juhul ka veebimajutust, kuid seda peidetuna internetiteenuste varju ehk mitteametlikult. Kui Norby sõlmis kokkuleppeid võrgu Elionile üleandmiseks, ei maininud ta kordagi meili- ja veebiteenuste kliente.
Tunnistagem, et see on ebaeetiline ja Eesti ärikultuuris lubamatu. Kahjuks kannatasid niisuguse varjamise tõttu kliendid. Meiliteenusest sai Elion teada alles pärast klientide ülevõtmist.
TEISEKS ei andnud Norby lepingu järgi Elionile üle neid servereid, milles oli hiljem rike ning kus asusid veebilehed ja meilikontod. Seega ei saanud Elion nendes serverites asuvaid kodulehti ega meilikontosid ametlikult kuidagi teenindada.
Kui leidis aset serveririke, otsustas Elion siiski sekkuda ning taotles Norby koostööpartnerilt Matti Bürootehnikalt domeeni, et ise meiliteenuseid pakkuda. Kokkuleppe järgi domeeni Elionile ei antud ning meiliteenuseid hakkas osutama Matti Bürootehnika.
Rikke ajal tõsteti probleemsed meilikontod ja veebid Norby Telecomi «mitteametlikest» serveritest üle Matti Bürootehnika serveritesse. Tänaseks on meiliteenuse kliendid antud üle Matti Bürootehnikale või asunud kasutama Elioni Äri e-posti.
ELIONIL EI OLNUD lepingute järgi meiliteenuste klientide ees mingeid kohustusi. Kui aga probleemsetes serverites oli rike, pidasime oluliseks sekkuda.
Elion sai Norbylt kliendid, keda kokkuleppe järgi saama ei pidanud, ning pidime justkui hoolitsema seadmete eest, mida tegelikult üle ei antud. Serveririkke korral otsustas Elion aidata Norby hooletusse jäetud kliente ning seada veebi- ja meiliteenused taas töökorda. Samal ajal algasid läbirääkimised Matti Bürootehnikaga, et olukord lahendada.
VABANDAME (ennekõike peaks seda tegema muidugi Norby Telecom) klientide ees, kelle igapäevaelu serveririke häiris. Kahjuks on jäänud eespool mainitud arvamusloost väär mulje, nagu oleks meili- ja veebiteenuste probleemid tingitud Elionist.